Sekrety Sukcesu: Jak zmienić osobę, która nie biega, w biegacza

Może jesteś już biegaczem i masz najlepszego przyjaciela lub znaczącą osobę, która *tak jakby* chce zacząć biegać, ale po prostu nie udało jej się tego dokonać. Może jesteś osobą, która chce zostać biegaczem, ale po jednym lub dwóch biegach wraca do starej rutyny. The Liczba biegaczy w USA rośnie z każdym rokiem, ale jak zostać biegaczem?

Znaleźliśmy kilku biegaczy, którzy niechętnie zasznurowali buty, wyruszyli w drogę i zakochali się w wolności i kondycji, jakie daje regularne bieganie - i zapytaliśmy, jakie są ich sekrety sukcesu.

Typowy scenariusz: Ty (lub Twój przyjaciel) postanawiasz, że to jest ten czas, kiedy będziesz "dochodzić do formy". To w najlepszym razie amorficzny cel i jest na tyle niejasny, że prawie na pewno skazany jest na porażkę. Zamiast tego, znajdź bardziej konkretny powód. dlaczego chcesz zacząć regularnie biegać - czy to po to, aby zrzucić X kilogramów lub obniżyć ciśnienie krwi, czy też z powodów bardziej emocjonalnych, takich jak "zdrowie, żebym mogła biegać z moimi dziećmi".

Dla jednej biegaczki jej moment "dlaczego" nadszedł, gdy zdała sobie sprawę, że trzydziestka zbliża się wielkimi krokami, jej lata zwlekania z planami treningowymi doskwierały jej i czuła się okropnie. Dlaczego? Chciała osiągnąć 30-tkę, czując się lepiej niż wtedy, gdy miała 20 lat, i wiedziała, że jej rozmiar spodni, czas przebiegnięcia mili i ciśnienie krwi muszą spaść, aby to osiągnąć. Więc, zaczęła działać.

Bieganie jest trudne. Każdy z nas, kto biega od dłuższego czasu, może wskazać biegi w ostatnim miesiącu treningu, które po prostu nie były zabawne. Jasne, mówimy poetycko o tym, jak wspaniałe jest bieganie, ale kiedy zaczynaliśmy, wszyscy zmagaliśmy się z pokonaniem pierwszej mili. Dla wielu osób mających nadzieję na rozpoczęcie biegania, uczucie braku tchu, czy to już koniec, podczas kilku pierwszych biegów wydaje się, że nigdy się nie skończy. Ale jeśli się tego trzymasz, naprawdę staje się to łatwiejsze - a przynajmniej stajesz się silniejszy i szybszy. A nawet zaczynasz cieszyć się - i pragnąć - uczucia wyczerpania.

O wiele łatwiej jest trzymać się celów, jeśli masz partnera do odpowiedzialnościzwłaszcza jeśli jest to ktoś, kto jest podekscytowany codziennym bieganiem z Tobą. "Potrzebujesz towarzyskiej ekipy" - powiedział mi jeden z biegaczy. Od lat próbował biegać solo i nigdy nie był w stanie sprawić, by stało się to regularnym zjawiskiem. W końcu, po jednej próbie, dołączył do klubu biegowego który spotykał się o 6:30 rano przez większość czasu, i zaczął się pojawiać. Mając taką ekipę - lub nawet tylko jednego przyjaciela - czekających na Ciebie, zwłaszcza gdy czas treningu przypada na wczesne godziny ranne, może zrobić różnicę. Z drugiej strony, jeśli jesteś biegaczem w tym równaniu, zaoferuj, że będziesz biegać tak wolno, jak twój nowy biegający kumpel potrzebuje, abyś poszedł, i uhonoruj tę obietnicę.


CZYTAJ DALEJ > 12 GRUP I KLUBÓW BIEGOWYCH, KTÓRE MUSISZ ZNAĆ


Większość ludzi zaczynających biegać popełnia błąd, wyruszając na Bieg #1 i idąc tak mocno, jak tylko mogą przez około blok, dostając wiatr i czując się okropnie, a następnie trudging z powrotem do domu. (Tak właśnie zacząłem!) Ale sprytni biegacze zaczęli powoli - jeśli nawet chodzenie nie jest dla Ciebie (lub osoby, którą próbujesz zwabić do biegania) regularną czynnością, zacznij od zwykłego chodzenia i ewentualnie dodaj do tego krótkie zrywy. chodzenia i ewentualnie dodaj do tego krótkie odcinki joggingu. do tej mieszanki. Ale nie wyruszaj z domu, planując przebiec 3 mile zaraz po zejściu z kanapy. To niesamowite, jak szybko nabiera się kondycji, jeśli zaczniesz od spacerów i powoli dodasz do nich cięższe wysiłki - w ciągu kilku tygodni bieg na dystansie mili będzie przyjemny, ale nie wtedy, gdy będziesz się do niego spieszyć.

Po rozpoczęciu skutecznego nawyku i zrzuceniu 20 funtów, jedna biegaczka, z którą rozmawiałam, czuła się jak na szczycie świata. Tak było do czasu, gdy praca stała się stresująca, a związek wymagał poświęcenia jej większej ilości wolnego czasu. Nagle bieganie zostało odłożone na półkę na cały miesiąc. W przeszłości ponownie przybierała na wadze i całkowicie porzucała nawyk biegania, czekając kolejny rok lub dwa, aby spróbować ponownie. Ale tym razem nie wpadła w panikę, bo nie była w stanie biegać. Po prostu starała się, by jej posiłki były zdrowe, a sen wyregulowany, gdy pracowała nad swoimi życiowymi stresorami, a gdy jej plan się wyklarował, powoli zwiększała swój kilometraż. Rezultat? Wróciła do regularnego biegania i utrzymała wagę. Morał z tej historii: Nie pozwól, by zły tydzień zamienił się w złą dekadę.

Łatwo jest postrzegać bieganie jako ściśle bolesny trening, a nie poruszającą medytację. Ale postaraj się zrobić krok do tyłu i zobaczyć to jako coś, co można docenić, a nie coś, co chciałbyś, żeby już się skończyło. "Jeśli chodzi o cieszenie się tym, co dzieje się na zewnątrz, to naprawdę doceniam wolniejszy ruch podczas biegu w porównaniu z jazdą na rowerze lub samochodem" - powiedział mi jeden z biegaczy. "Dostajesz więcej szczegółów biegnąc, kolory kwiatów, dźwięk ptaków ćwierkających, sposób zmieniający się teren czuje pod stopami".

Co zaskakujące, wielu opornych biegaczy, z którymi rozmawiałem, podawało swoje nowe szczeniaki jako powód, dla którego w końcu byli w stanie trzymać się outdoorowego nawyku regularnego biegania. Kupno psa oznaczało podjęcie zobowiązania do codziennego wychodzenia na zewnątrz i ruchu, co przekładało się na dłuższe spacery lub szybsze biegi - plus pozytywne korzyści płynące z posiadania futrzanego przyjaciela. Jeśli nie możesz mieć psa, zastanów się nad wolontariatem w schronisku dla zwierząt lub pożycz psa sąsiada, aby pobiegać kilka razy w tygodniu.

0 Udziały