Przewodnik biegacza po jesiennym ubieraniu się

Jesień to jedna z najlepszych pór roku dla biegaczy - liście i rześkie powietrze sprawiają, że jest to wspaniały czas, aby przebywać na świeżym powietrzu. Jednak przejście od przewidywalnie gorących letnich dni do nieprzewidywalnych jesiennych może sprawić, że decyzja o tym, w co się ubrać podczas biegu, stanie się koszmarem. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami dotyczącymi warstw odzieży, gdy temperatura zaczyna spadać.

1. Nie zaczynaj zbyt ciepło.

Nie przebierz się za bardzo tylko dlatego, że obudziłeś się lub zacząłeś biegać trochę chłodniej. Przesadne ubieranie się to częsty błąd. Pamiętaj, że przegrzanie jest tak samo problematyczne jak wychłodzenie. Spodziewaj się, że będzie ci trochę niewygodnie, kiedy zaczniesz, ale w miarę jak będziesz się ruszać, twoje ciało będzie się rozgrzewać i wkrótce będziesz zrzucać kolejne warstwy.

2. Szorty są w porządku powyżej 50℉.

Musi być zimniej niż się spodziewasz, aby zamienić szorty na rajstopy. Większość biegaczy i trenerów zaleca, aby poczekać, aż temperatury spadną poniżej 50℉, aby dokonać zamiany. Oczywiście, wszyscy jesteśmy różni, więc jeśli czujesz się bardziej komfortowo w capris, nawet gdy jest cieplej na zewnątrz, przez wszystkich środków, przejście wcześniej.

3. Wybieraj tkaniny dostosowane do wydajności.

Tkanina taka jak bawełna, na przykład, może być ciepła, gdy zaczynasz bieg, ale gdy się rozgrzejesz i zaczniesz się pocić, staje się mokra i ciężka - i pozostaje mokra i ciężka, sprawiając, że jest Ci zimniej, niż gdybyś całkowicie pominął tę warstwę podstawową. Wybieraj tkaniny dostosowane do wydajności, takie jak wełna merynosów lub tkaniny techniczne zaprojektowane tak, by oddychać i odprowadzać pot.

4. Kupuj akcesoria dostosowane do treningu.

Zasada dobrych tkanin odnosi się również do akcesoriów. Para dobrze wykonanych rękawiczek do biegania sprawi, że Twoje ręce będą ciepłe i nie będą się pocić. Skarpety z wełny merynosów są świetne, aby utrzymać ciepło palców stóp bez dodawania zbędnych kilogramów. Opaski na głowę i czapki są mniej ważne, ale upewnij się, że są dobrze dopasowane, a nie będziesz spędzać czasu podczas biegu na dopasowywaniu czapki lub gonieniu jej po szlaku, gdy zwieje. Wreszcie, dodaj parę przezroczystych okularów na chłodne, wietrzne dni, aby chronić oczy.

5. Chroń swój rdzeń.

Dobrze, że Twoje ręce i nogi są trochę chłodne, ale nie Twój rdzeń. Kiedy Twój rdzeń zaczyna marznąć, wszystkie systemy zaczynają się wyłączać. Jestem zwolenniczką warstwy podstawowej bez rękawów pod bluzkę do biegania z długim rękawem. Jeśli temperatura spada poniżej 40℉, dodaję na wierzch wiatroszczelną kamizelkę. Dodawaj kolejne warstwy, aż temperatura spadnie poniżej 30℉.

6. Chroń swoją głowę.

Jeśli czujesz bryzę, wiedz, że prawdopodobnie rozgrzejesz się, gdy zaczniesz się ruszać, więc zacznij od cienkiej czapki lub opaski ocieplającej uszy, gdy temperatura wynosi 45℉-60℉. Utrzymanie ciepłej głowy pomaga utrzymać ciepło całego ciała, a jeśli zaczniesz się przegrzewać, czapkę można łatwo nosić w ręku. Ponieważ temperatury naprawdę spadają w listopadzie, dodaj warstwy w miejscach, gdzie wpuszczasz zimno - jak szyja (dodaj cienką kamizelkę na szyję) lub ręce (dodaj dłuższe rękawiczki, które wsuniesz w koszulę).

7. Spakuj warstwę

Najlepszą radą na jesień jest bycie przygotowanym. Posiadanie ultralekkiej, pakownej wiatrówki, którą możesz wrzucić do plecaka biegowego (lub nawet do tylnej kieszeni) jest bardzo pomocne - zwłaszcza jeśli zaczynasz bieg we wczesnych godzinach porannych i planujesz go kontynuować aż do zmroku.

Najlepsza rada jest po prostu taka: Noś to, co sprawia, że jest Ci wygodnie, i nie pozwól, aby spadające temperatury zniechęciły Cię do biegu!

0 Udziały