Profesjonalni biegacze zdradzają, jak pokonać najtrudniejszą część biegu

Każdy bieg ma swój własny zestaw wyzwań. Niezależnie od tego, czy jest to pierwsza mila, ostatnia mila, czy gdzieś pomiędzy, każdy biegacz ma ten moment, w którym musi zdecydować się na kontynuowanie biegu. A mówiąc o każdym biegaczu, mamy na myśli nawet zawodowców, którzy napotykają na psychiczne przeszkody, przez które muszą przebrnąć.

Rozmawialiśmy z trzema profesjonalnymi biegaczami, aby dowiedzieć się, która część biegu jest dla nich najtrudniejsza i co robią, aby nie przestać biegać.

PROFESJONALNI BIEGACZE O SWOICH ZMAGANIACH W POŁOWIE BIEGU

Rachel Schneider, zawodowa biegaczka średniodystansowa sponsorowana przez Under Armour, wygrała niedawno zawody USATF Distance Classic na 5000 metrów, ale nawet mistrzowie muszą przegrupować się psychicznie w połowie biegu. Mówimy o połowie biegu, ponieważ Schneider ujawnia, że środek biegu lub wyścigu jest dla niej najczęściej największym wyzwaniem psychicznym.

"Początek jest zazwyczaj świeży i ekscytujący i mija szybko, podczas gdy koniec to ostatnie pchnięcie; ale dla mnie środek to miejsce, gdzie pojawia się prawdziwa harówka i największa koncentracja psychiczna i wydatki. Środek to miejsce, w którym musisz pozostać zaangażowany i naprawdę się poświęcić."

Więc jak ona przygotowuje się do tej spodziewanej przeszkody? Schneider przyznaje się do tego, co czuje i zastępuje to pozytywną myślą lub mantrą. Na przykład, "Tylko to okrążenie" i "Bądź odważny" to dwie z nich, których lubi używać. Niezależnie od tego, czy używasz mantry, czy nie, sugeruje wypróbowanie kilku różnych strategii, aby znaleźć to, co działa najlepiej dla Ciebie.

Jeśli szukasz inspiracji, sugeruje przeczytanie książki o treningu mentalnym, w tym "You Are a Badass" autorstwa Jen Sincero i "Finding Your Zone" Michaela Lardona.

Alison Désir, założycielka Harlem Run oraz biegaczka i aktywistka sponsorowana przez Under Armour, jest obecnie w ostatnim trymestrze ciąży, więc jej mentalne przeszkody różnią się w trakcie biegu treningowego i wyścigu. Podczas biegu treningowego te pierwsze trzy mile są dla niej przerażające, jednak podczas wyścigu musi przeć przez siebie i pokonać głosy, które każą jej zrezygnować lub zwolnić.

"Nazywam ten proces 'negocjacjami', podczas których muszę sobie przypomnieć, dlaczego lubię się forsować i obiecać sobie jakiekolwiek nagrody po wyścigu, które pomogą mi to osiągnąć".

"Nazywam ten proces 'negocjacjami,' gdzie muszę przypomnieć sobie dlaczego lubię popychać siebie i obiecywać sobie jakiekolwiek nagrody po wyścigu pomogą mi dostać to zrobiony," ona dzieli się. Tymi nagrodami może być wszystko: lody, hamburgery, masaże, a nawet spanie przez ponad 12 godzin!

Aby przygotować swój umysł, Désir uważa, że szczególnie treningi szybkościowe są pomocne w doprowadzeniu się do punktu krytycznego. "Zarówno ciało, jak i umysł mają pamięć o przeszłych trudnościach prowadzących do triumfów i to właśnie te wspomnienia przywołuję, gdy sprawy stają się naprawdę trudne" - dodaje. "'Robiłeś już wcześniej trudne rzeczy i możesz zrobić je ponownie' - to moja regularna mantra".

Podobnie jak Schneider, profesjonalny miler Frezer Legesse polega na swoim treningu mentalnym w trakcie biegu. Odkrywa, że jest to takie samo niezależnie od tego, czy jest to bieg treningowy, czy wyścig, ponieważ podczas treningu przygotowuje swój umysł do mentalnej bariery, z którą przyjdzie mu się zmierzyć podczas wyścigu.

"To właśnie tam pojawia się klasyczne pytanie, ile mi jeszcze zostało" - dzieli się Legesse. "Odpowiedzią jest kolejna połowa, która jest dłuższa niż prawie tam".

Kiedy pojawiają się te demony w połowie biegu, Legesse koncentruje się na utrzymaniu stałego tętna i pozostaniu zrelaksowanym. Odkrył, że panika pogarsza sytuację. Jeśli staniesz w obliczu tej samej sytuacji, zaleca on, aby myśleć o tym, co jest przed Tobą krok po kroku; podzielenie reszty biegu (w przypadku milera oznacza to myślenie o jednym okrążeniu na raz) może pomóc Ci przygotować się na to, co ma nadejść i zachować spokój, wiedząc, że masz plan.

JAK TRENOWAĆ SWÓJ MÓZG, ABY OSIĄGNĄĆ SUKCES

Jeśli chodzi o trening mózgu przed biegiem lub wyścigiem, Howard Falco z Total Mind Sports, autor i ekspert w dziedzinie szczytowych osiągnięć, dzieli się różnymi strategiami mentalnymi na początek, środek i koniec biegu.

Na początku chcesz złapać dobry rytm mentalny i kadencję. W środku chcesz być świadomy wszelkich myśli, które będą testować Twoją siłę woli, abyś mógł szybko przeciwdziałać im pozytywnymi myślami. Pod koniec powinieneś podzielić swój bieg na etapy - mini-segmenty - na których możesz się skupić i przez nie przejść.

"Rozbijanie swoich myśli na osiągalne i wiarygodne mini-cele pod koniec biegu, kiedy popycha cię na skraj psychicznie i fizycznie, może naprawdę pomóc ci dążyć do czegoś osiągalnego i wiarygodnego" - wyjaśnia. "To ostatecznie przeprowadzi Cię przez to i udowodni sobie, że możesz osiągnąć mini-cele i znacznie więcej".

Jeśli wszystko inne zawiedzie pod koniec biegu, włącz swój go-to power song, podkręć głośność i przepchnij się przez niego. "To musi być niezwykle energetyczna, mocna piosenka, która rozpala każdą komórkę Twojego ciała" - dodaje Falco.

Podczas każdego biegu powinieneś pracować nad treningiem mentalnym; Falco mówi, że to właśnie tutaj pojawia się nawyk biegania. Samo wychodzenie z domu i trzymanie się rutyny jest formą treningu mentalnego. Również to, jak podchodzisz do treningu mózgu, powinno się różnić w zależności od tego, jak długo biegasz.

"Wytrawni biegacze powinni pracować nad efektywnym krokiem, ruchem ramion, oddychaniem, mentalnymi stanami myśli i ruchem stóp" - wyjaśnia. "Nowi biegacze powinni być bardziej skupieni na trzymaniu się rutyny, budowaniu wytrzymałości i kończeniu biegów, ponieważ zwiększają mięśnie mentalne 'can do'".

WNIOSEK KOŃCOWY

Nawet jeśli czujesz, że biegasz wystarczająco długo, aby w końcu pokonać te mentalne przeszkody, inne będą się pojawiać. Żaden biegacz nie jest odporny. Wiele z biegania to uzyskiwanie komfortu z byciem niewygodnym - wiara, że masz siłę, aby przejść przez każdy bieg lub wyścig, jest kluczowa, gdy pojawia się coś nowego lub nieznanego.

"Zobacz wizję, uwierz, że możesz i pracuj nad zbudowaniem woli tak silnej, że nie zatrzymasz się, dopóki nie osiągniesz wszystkiego, czego pragniesz" - zachęca Falco. "Autorefleksja i samoświadomość to potężny sposób na ugruntowanie powodów swojej pasji i jest wysoce zalecany, aby usunąć wątpliwości, negatywne myśli i zwiększyć osobistą wiarę, wolę i postawę, które napędzają cię przeszłości wszystkich mentalnych blokad drogowych do wszystkiego, co naprawdę chcesz osiągnąć podczas każdego biegu, na który idziesz!".

0 Shares