Pęcherze 101 dla biegaczy

Dobre wieści: możesz samodzielnie leczyć pęcherze - a nawet osuszać je z błogosławieństwem podologa. Oczywiście, możesz również im zapobiegać, zanim jeszcze wyjdziesz z domu. Oto kilka prostych sposobów na utrzymanie stóp w doskonałej formie, nawet jeśli pocierasz je w niewłaściwy sposób.

ZAPOBIEGANIE PĘCHERZOM

"Pęcherze powstają w wyniku tarcia o dużej częstotliwości, podczas gdy modzel powstaje w wyniku tarcia o małej częstotliwości" - wyjaśnia dr Lisa Schoene, podiatra medycyny sportowej z Chicago, która często pełni funkcję lekarza wyścigowego. "Innymi słowy, tworzenie się modzeli może trwać chwilę, podczas gdy pęcherz powstaje w wyniku szybkiego tarcia, na przykład podczas biegu, i zazwyczaj wtedy, gdy do obrazu dodamy wilgoć, czy to od chlupotania przez kałuże, czy też pocenia się jak szalony".

Najlepszy sposób, aby zapobiec pęcherzom? Utrzymuj stopy w suchości. Wybieraj skarpety wykonane z tkanin technicznych lub wełny, które mają tendencję do odprowadzania potu z dala od skóry. (Wypróbuj Skarpetki UA HeatGear SoLoktóre są nie tylko zaprojektowane, aby utrzymać stopy suche w wysokich temperaturach, ale także pomagają zapobiegać rozwojowi mikrobów, aby utrzymać podeszwy wolne od nieprzyjemnego zapachu).

"Jeśli masz skłonność do nadmiernego pocenia się, możesz spróbować pudru do stóp lub nawet antyperspirantu", dodaje Schoene. "Możesz znaleźć ulgę, używając antyperspirantu w sprayu na stopy kilka razy w tygodniu lub co drugi dzień. A jeśli to nie pomoże, istnieją silniejsze produkty, które lekarz może przepisać, a które pomogą utrzymać stopy w suchości."

Nie trzeba mówić, aby upewnić się, że Twoje buty pasują prawidłowo i obowiązują tu zwykłe zasady. Kupuj nowe buty do biegania późno w ciągu dnia, kiedy Twoje stopy są największe, i zwiększ rozmiar o pół lub cały rozmiar w stosunku do butów do sukienki, aby zapewnić palcom wystarczająco dużo miejsca na rozprzestrzenianie się. "Nie powinieneś również czuć potrzeby, aby rozgrzać swoje buty do biegania" - mówi Schoene. "Powinny czuć się gotowe do wyścigu od samego początku i nie podrażniać żadnych problemów, które mogą mieć Twoje stopy, takie jak palce młotkowate lub bunions".

LECZENIE PĘCHERZY

Tak, możesz je leczyć. Sączenie pęcherzy było kiedyś uważane za nie-nie, ponieważ może narazić cię na ryzyko infekcji. Ale teraz wiadomo, że pomaga to w szybszym gojeniu się. "Polecam drenaż pęcherzy; po prostu nie zdejmuj dachu", mówi Schoene. "Wyczyść szpilkę z alkoholem, a następnie szturchnij pęcherz w kilku miejscach wzdłuż jego krawędzi. Po drenażu, upewnij się, że dach jest 'uszczelniony' i użyj odrobiny kremu z antybiotykiem przed nałożeniem Band-Aid."

BIEGANIE Z PĘCHERZAMI

Tak, z pęcherzami też można biegać. Schoene preferuje nowsze, galaretowate bandaże na pęcherze zamiast moleskinu, ponieważ ten ostatni jest gruby i może gnieść się w butach. Możesz też wypróbować bandaż w płynie lub nowsze, wodoodporne taśmy, z których niektóre są przeznaczone do ochrony pęcherzy przed dalszymi uszkodzeniami. Najpierw przykryj pęcherz gazą, aby taśma nie ciągnęła za dach pęcherza. "Musisz być ostrożny z taśmą, zbyt, ponieważ może się marszczyć," Schoene mówi. "Upewnij się, że twoje stopy są tak suche, jak to możliwe, aby dać taśmę lepszą szansę na przyklejenie".

Jeśli jesteś w połowie biegu lub nawet w połowie wyścigu, Schoene sugeruje wstrzymanie się, gdy tylko poczujesz gorący punkt, aby go zakryć. "Niektórzy biegacze, którzy są podatni na pęcherze, nawet przypinają Band-Aids do swoich śliniaków wyścigowych, aby mieć je pod ręką w podróży", mówi.

0 Udziały