Jak wrócić na właściwe tory z bieganiem

Jeśli jesteś biegaczem, zima może wydawać się wrogiem. Jest ciemno. Jest zimno. To nędzny czas na bieganie na zewnątrz. Jeśli nie masz w domu bieżni - która jest swoją własną wersją czyśćca - masz do wyboru trzy mniej niż idealne opcje: Dołączenie do siłowni, która ma jedną, dzielenie się żywiołami pomimo tego wszystkiego lub uderzanie w kanapę zamiast toru.

Bez względu na to, co się dzieje, jesteś patrząc na przepis na backsliding. To dość powszechna sytuacja, a my jesteśmy tu po to, by pomóc Ci wrócić na właściwe tory, zarówno dosłownie, jak i w przenośni.

Oto pięć sposobów, jak to zrobić:

1

PRZYPOMNIJ SOBIE, CO KOCHASZ W BIEGANIU

"Ważne jest, aby pamiętać, że wypadnięcie z wagonu jest oznaką, że nie podobał Ci się wagon, na którym byłeś w pierwszej kolejności" - mówi Sandra Gallagher-Mohler, dyrektor generalny i trener biegania w iRunTons. "Więc jeśli zauważysz, że pomijasz treningi, jesz niezdrową żywność lub ogólnie czujesz niską motywację, to masz okazję zadać sobie pytanie, co należy zmienić, abyś czuł się napędzany przez swoje treningi, odżywianie i życie".

O niektórych z tych rzeczy porozmawiamy później, ale jeśli chodzi o samo bieganie, rozważ dostosowanie następujących rzeczy:

  • Gdzie biegasz. Nowa trasa lub bieżnia może tchnąć świeże powietrze w znajomą rutynę.
  • Kiedy biegasz. Zamiana dnia na noc, dzięki zwiększonej ilości dostępnych promieni słonecznych, może ożywić doznania.
  • Jak biegasz. Może to nowy sprzęt do biegania, może nowa playlista lub podcast, a może nowy partner do biegania. Wprowadzenie czegoś nieco innego może zapobiec znudzeniu.
  • Twoje cele. Może osiągnąłeś swój zeszłej jesieni i potrzebujesz nowego wyzwania. A może Twój jest wiecznie poza zasięgiem i jesteś sfrustrowany. W każdym razie, ponownie przeanalizuj, co udało Ci się osiągnąć (a czego nie) i stwórz nowe plany na ten rok - czy będzie to przebiegnięcie swojego pierwszego półmaratonu, zgromadzenie określonej liczby kilometrów, czy też ustanowienie nowego PR na swoim stałym dystansie.
2

UROZMAICENIE

Być może jesteś wypalony na swojej rutynie treningowej, zmęczony jedzeniem niektórych pokarmów lub po prostu potrzebujesz małego wstrząsu - cóż, wiosna to idealny czas, aby zbadać swoje opcje. "Jeśli jesteś biegaczem, ale stwierdzasz, że po prostu nie możesz wyjść za drzwi, to zmień to", mówi Gallagher-Mohler. "Weź udział w zajęciach TRX lub wsiądź na rower, aby uzyskać świetny trening krzyżowy".

Pamiętaj, że bieganie to nie tylko bieganie: Ćwiczenia siłowe dla nóg i rdzenia pomagają przywrócić ciało do formy i wprowadzić urozmaicenie do utrzymania ciała. (Idealnie byłoby, gdybyś wykonywał je, gdy nie biegałeś).

Wreszcie, nawet jeśli nie możesz biegać na dystansie 5 mil, tak jak jesienią, możesz wykorzystać ładniejszą pogodę i wybrać się na bieżnię na interwałowy trening o wysokiej intensywności lub szybsze biegi, aby wrócić do formy.

3

WYPRÓBUJ NOWE POTRAWY

Odcinek złego jedzenia to świetna okazja, aby uderzyć w reset na całym swoim planie. "Jeśli twoja zdrowa żywność jest słaba - a alkohol, ciasteczka i inne nie-paliwowe pokarmy są o wiele bardziej atrakcyjne niż twoja sałatka - wtedy szukaj nowych przepisów, w których smak i jakość odżywiania łączą się", mówi Gallagher-Mohler. "Nie musisz cierpieć przez każdy posiłek, czy każdy trening. Jasne, niektóre dni mogą wymagać trochę dodatkowego ziarna, ale jeśli jest to więcej dni niż nie, potraktuj to jako okazję do wypróbowania czegoś nowego."

Zrób listę zdrowych pokarmów, które naprawdę lubisz jeść i szukaj nowych sposobów na włączenie ich do swojej diety. Poszukaj przepisów, które sprawią, że poczujesz się jak nowo narodzony. A potem poszukaj kilku rzeczy, których zawsze chciałaś spróbować i wprowadź je, kiedy tylko będziesz mogła. Różnorodność jest przyprawą życia i tak dalej.

4

ZNAJDŹ PARTNERA

Nie jest tajemnicą, że posiadanie kogoś, kto będzie Cię rozliczał - przyjaciela, trenera, kumpla od biegania, grupy biegowej w Twoim rodzinnym mieście lub nawet społeczności internetowej za pośrednictwem aplikacji takiej jak MapMyRun - może pomóc Ci osiągnąć Twoje cele. Jest to szczególnie ważne, gdy chcesz wrócić do punktu, w którym kiedyś byłeś. Nawet jeśli po prostu ponownie nawiążesz kontakt z kimś, z kim kiedyś biegałeś, uczynienie z tego wysiłku zespołowego ułatwi Ci powrót do zdrowszej rutyny sprzed choroby.

5

KALIBRUJ OCZEKIWANIA

Jeśli zrobiłeś sobie miesiąc przerwy, nie oczekuj, że wyjdziesz z domu i zaczniesz od początku - to świetny sposób na kontuzję. Zamiast tego wyznacz sobie cele, które pomogą Ci wrócić do dawnej formy. Jakie to będą cele i ile czasu będziesz potrzebował, aby je osiągnąć, zależy od tego, jak będziesz się czuł po powrocie. To powiedziawszy, możesz się zaskoczyć tym, jak szybko wrócisz do formy.

WNIOSEK

Naprawdę, o to właśnie chodzi: Pamiętaj, że nawet po kilku tygodniach złego traktowania, Twoje ciało jest nadal zdolne do niesamowitych rzeczy. Jeśli potrzebujesz ostatniej porcji motywacji, niech to będzie to: Twoje ciało jest po to, by je odżywiać, stawiać mu wyzwania i dbać o nie. Karmienie go dobrymi rzeczami i stawianie mu wyzwań na szlaku, bieżni czy ulicy jest wciąż najlepszym sposobem na ponowne połączenie się z własną niesamowitością. Inspirujące, czyż nie?

0 Udziały