Jak Twój kolega z pracy wpływa na Twoją wydajność

Zgodnie z wszechobecną mądrością, twój kumpel treningowy może całkowicie uczynić lub złamać sesję potu. Wybierz dobrze, a kumpel z treningu może trafić we wszystkie właściwe nuty cheerleaderki/sierżanta musztry, których potrzebujesz, aby utrzymać motywację. Wybierz źle, a może się okazać, że będą Ci przeszkadzać i spędzisz więcej czasu na pogawędkach niż na robieniu przysiadów. (Przynajmniej w ten sposób my myśleliśmy, że ta powszechna filozofia siłowni działa).

Jednak ostatnie badania przeprowadzone na Uniwersytecie Oksfordzkim sugerują, że to, w jaki sposób nasz przyjaciel treningowy wpływa na naszą wydajność, może nie być takie proste.

Przyjaciel czy wróg treningu?

W ramach badania naukowcy chcieli sprawdzić, jak wydajność innych wpływa na naszą własną wydajność i motywację, wykorzystując do tego celu eksperymenty behawioralne. Zaczęli od dwóch gier i 24 graczy. W pierwszej grze każdy z uczestników musiał wykonać proste zadanie: ocenić kolory kształtów lub oszacować, ile czasu upłynęło. Niby proste, ale był jeden haczyk. Każdemu uczestnikowi powiedziano, że ma dwóch konkurentów. Po pierwszej rundzie uczestnicy otrzymali informację zwrotną na temat wyników swoich i konkurentów, a następnie zostali poproszeni o ocenę oczekiwanych wyników każdego z nich w rundzie drugiej.

W swoich ustaleniach, opublikowanych w czasopiśmie Neuronodkryli, że kiedy uczestnikom powiedziano, że rywalizują z gwiazdami rocka, oceniali siebie bardziej negatywnie, ale kiedy powiedziano im, że zmierzą się z przeciętniakami, mieli tendencję do osiągania lepszych wyników.

Duch rywalizacji: Pomocny czy szkodliwy?

Badacze sprawdzali również coś innego podczas testów - mianowicie, jak rywalizacja i współpraca wpływają na wyniki graczy. Podczas gdy niektórym uczestnikom powiedziano, że grają przeciwko dwóm innym graczom w każdej rundzie, innej grupie uczestników powiedziano, że grają z z nimi. Okazało się, że praca zespołowa miała duży wpływ na to, jak dobrze radzili sobie w ostatecznym rozrachunku. W sytuacji gry zespołowej uczestnicy doświadczali efektów odwrotnych niż w scenariuszu rywalizacji: Gra z innymi gwiazdami rocka sprawiała, że podnosili swoje umiejętności, podczas gdy gra z osobami o słabych wynikach powodowała, że spadali w dół.

Co to oznacza dla Ciebie

Wyniki badań mają duży wpływ na Twoją rutynę treningową - a w szczególności na to, jak dobierasz sobie współpracowników na sobotnie zajęcia. Jeśli masz tendencję do rywalizacji w swoich sesjach treningowych, dołączenie do znajomych triathlonistów może nie być tak motywujące, jak mogłoby się wydawać.

O ile oczywiście nie wyeliminujesz elementu rywalizacji. Zamiast próbować prześcignąć swoją koleżankę z siłowni, przyjmij mentalność pracy zespołowej i pomyślcie o sobie jako o treningu dla tej samej drużyny - im lepiej ona sobie radzi, tym lepiej Ty sobie radzisz i na odwrót.

Pomyśl o tym w ten sposób: Jeśli oboje zachęcacie się nawzajem do osiągnięcia swoich celów w klasie spin, możecie czuć się wyjątkowo dobrze, uderzając w brunch po wszystkim.


PRZYGOTUJ SIĘ DO NASTĘPNEGO TRENINGU:

> Topy męskie
> Damskie topy
> Męskie spodnie
> Damskie spodnie



0 Udziały