Jak trzymać się swoich biegowych postanowień

Łatwo jest dać się ponieść emocjom i podekscytować podczas ustalania celów biegowych. Choć nie ma nic złego w snuciu wielkich marzeń, wyznaczenie zbyt ambitnego celu może być najszybszą drogą do porażki. Przy odrobinie planowania biegacze mogą utrzymać swoje cele, zarówno te duże, jak i małe.

Oto najlepsze sposoby na wyznaczanie celów rocznych.

ZAPLANUJ KILKA MAŁYCH OSIĄGNIĘĆ

"Przebiegnij 5K przed maratonem. Idź na siłownię dwa razy w tygodniu, zanim spróbujesz chodzić dwa razy dziennie" - mówi John Honerkamp, CFO (Chief Fitness Officer) firmy J.R. Honerkamp Consulting.

Te stwierdzenia mogą być oczywiste, ale zbyt często biegacze zapominają, że droga do wielkiego celu składa się z małych zwycięstw. Poświęć chwilę, aby uczcić małe momenty w treningu, nawet jeśli jest to tylko zwiększenie kilometrażu lub udany trening. Nie ma też kodeksu biegacza, który mówi, że musisz przebiec maraton.

"Jeśli nie poświęcisz czasu, aby docenić osiągnięcie tych etapów i wyznaczyć kolejne cele, możesz stracić poczucie spełnienia i poczuć się tak daleko od celu" - mówi Stephanie Herrick, certyfikowana trenerka USATF Level 2 i RRCA z firmy Educated Running. Educated Running.

PRZYJRZYJ SIĘ SWOIM ŻYCIOWYM ZOBOWIĄZANIOM

Wiele razy rodzina, praca, szkoła lub inne wydarzenia życiowe mogą wyprzedzać czas treningu. Czasami bieganie może nie być priorytetem w Twoim życiu - i nie ma w tym absolutnie nic złego. Ale możesz doprowadzić się do szału, próbując zmieścić się w 20-milowych biegach, kiedy po prostu nie masz na to czasu. Jeśli Twoje najbliższe miesiące zapowiadają się pracowicie, skup się na krótszych wyścigach, które są mniej czasochłonne, ale wciąż tak samo zabawne.

SKUP SIĘ NA CELACH, KTÓRE NIE SĄ OPARTE NA CZASIE LUB DYSTANSIE

Istnieją sposoby na poprawę kondycji biegowej bez rejestrowania kilometrów. Postanów sobie, że dodasz do swojej rutyny jedną czynność, która wzmocni Twoje zdrowie fizyczne lub psychiczne.

Herrick radzi swoim sportowcom, aby skupili się na takich zadaniach, jak picie większej ilości wody, praca nad prawidłowym odżywianiem, rolowanie pianki lub zachowanie pozytywnego nastawienia po ciężkim biegu. Wszystkie te czynności mogą pomóc biegaczom w osiągnięciu celów związanych z wydajnością.


CZYTAJ WIĘCEJ > 31 SPOSOBÓW NA ZDROWSZĄ SIEBIE


"Myślę, że to pomaga ci być zaangażowanym w proces, a bycie zaangażowanym w proces jest tym, co pozwoli ci uzyskać wyniki, których szukasz" - sugeruje.

Pamiętaj też, że bieganie to nie wszystko. Niektóre postanowienia nie muszą być skoncentrowane na fitnessie. Nie wszystkie Twoje cele powinny być takie, aby zmieścić się w swoją ulubioną sukienkę" - mówi Honerkamp.. “Weź klasę, która nie obejmuje pocenie się ".

POZWÓL SOBIE NA WIELKIE MARZENIA

Tylko dlatego, że nie możesz teraz biegać w czasie Boston Qualifier lub ukończyć ultra, nie oznacza, że nigdy nie będziesz. Osiągnięcie swojego marzenia może zająć więcej czasu niż rok kalendarzowy - i to jest w porządku. Postanów sobie w tym roku małe postanowienia, ale pamiętaj o tym, aby mieć na uwadze swój ogólny cel biegowy.

"Po prostu daj sobie odpowiednią ilość czasu, aby się tam dostać" - mówi Honerkmap. "Możesz mieć wielkie marzenia. Wystarczy, że będziesz marzyć realistycznie".

0 Shares