Jak program biegania i chodzenia może przyspieszyć bieganie?

Jeff Galloway był członkiem amerykańskiej drużyny olimpijskiej w 1972 r. w biegu na 10 000 metrów. W college'u przebiegł milę w czasie 4:12, a w 1970 roku wygrał pierwszy Peachtree Road Race w Atlancie. Więc jak ten były olimpijczyk stał się wynalazcą metody, która obejmuje bieganie i chodzenie?

Wszystko zaczęło się w 1974 roku, kiedy Galloway założył sieć sklepów biegowych o nazwie Phidippides. Rozpoczął zajęcia z biegania, które kończyły się "testem" w postaci wyścigu na 5 lub 10 kilometrów i zdał sobie sprawę, że żaden z biegaczy nie był w stanie przejść testu rozmowy (tzn. jeśli nie możesz prowadzić rozmowy podczas zwykłego biegu, to znaczy, że biegniesz za szybko) bez zwolnienia i chodzenia. Zaczął nakazywać swoim studentom robienie regularnych przerw na chodzenie - pod koniec zajęć wszyscy ukończyli wyścig bez kontuzji.

Od tego momentu zaczął pracować z interwałami i doprowadził je do perfekcji. nauka. Jeśli chcesz przebiec 9-minutową milę, biegnij przez 2 minuty i spaceruj przez 30 sekund. Jeśli chcesz przebiec 7-minutową milę, biegnij przez 6 minut i chodź przez 30 sekund.


CZYTAJ DALEJ > KRÓTKA (I ZASKAKUJĄCA) HISTORIA MARATONU


Moja podróż z bieganiem/chodzeniem zaczęła się w 2008 roku. Trenowałem do mojego trzeciego maratonu, Athens Marathon w Grecji. Nigdy wcześniej nie przebiegłem udanego maratonu i wydawało się, że jestem w stanie ciągłych kontuzji. Metoda "biegnij/chodź" wydawała się być dobrym rozwiązaniem. Według Galloway'a jest to forma treningu interwałowego zaprojektowana w celu zmniejszenia zmęczenia mięśni i ograniczenia kontuzji. Chodząc, dajesz odpocząć swoim mięśniom biegowym, zamiast stale je obciążać.

TESTOWANIE TEORII BIEGANIA/CHODZENIA

Tak się złożyło, że Jeff i Barbara Galloway byli partnerami firmy, z którą podróżowałem do Grecji. Miałem przebiec maraton z samym królem biegania/chodzenia! Lubiłem dzielić moje biegi na łatwe do zapamiętania interwały, takie jak bieg 4 i chodzenie 1 lub bieg 8 i chodzenie 2. Kiedy zwróciłem się do Gallowaya z prośbą o poradę treningową, powiedział mi, że "...Ze względu na 13-milowe wzgórze w Atenach, zalecam 1-1. 1-1 zmniejsza szansę na kontuzję prawie do zera". Dla przypomnienia, mimo że byłem na pokładzie z programem biegania/chodzenia, wciąż byłem sceptycznie nastawiony do biegania przez minutę i chodzenia przez minutę.

Kiedy zbliżał się maraton, byłem zdeterminowany, by pozostać z Gallowayem i trzymać się jego planu. Z pewnością przetrwałem (z mantrą "Mogę zrobić wszystko przez minutę") i ustanowiłem rekord życiowy w maratonie na trasie, na której większość ludzi nie ustanawia rekordów.

Po powrocie do domu byłem przekonany, że mogę biegać szybko, stosując program biegania/chodzenia. Chociaż nadal nie stosowałem tej metody w wyścigach na 5K (po prostu przebrnąłem przez trzy mile), udało mi się złamać barierę 2 godzin w półmaratonie i ustanowić osobisty PR dzięki bieganiu i chodzeniu. A moje wyniki są par za kurs. Jeśli stosujesz odpowiedni stosunek biegu do chodu, możesz skrócić swój czas półmaratonu o siedem minut, a czas maratonu o 13 minut.


CZYTAJ WIĘCEJ > CO TO JEST PR? I DLACZEGO GO POTRZEBUJESZ


Galloway nie biega już w tempie 4:15 mil, ale dzięki swojej metodzie biegania/chodzenia od 30 lat jest wolny od kontuzji.

Jeśli chcesz wypróbować tę metodę, oto kluczowe punkty, o których należy pamiętać:

1. BĄDŹ KONSEKWENTNY

Musisz wykonywać interwały od momentu wystrzału pistoletu do samego końca. Jeśli czekasz, aż będziesz zmęczony, Twoje mięśnie są już zmęczone.

2. BIEGAJ WOLNIEJ

Zacznij biec wolniej niż zwykle (przynajmniej w biegach treningowych). To, w połączeniu z chodzeniem, pozwoli Ci zachować więcej energii na drugą połowę biegu.

3. CHODZIĆ SZYBCIEJ

To, że nie biegasz, nie oznacza, że masz ochotę na spokojny spacer po parku. Utrzymuj tempo.

4. TO NIE JEST METODA TYLKO DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Metoda biegnij/spaceruj nie jest przeznaczona tylko dla początkujących. Weterani biegania również odnoszą sukcesy z tymi interwałami. Byłem biegaczem od 10 lat, gdy zdecydowałem się spróbować przerw na chód.

5. DBAJ O TO, BY BYŁO CIEKAWIE

Spójrzmy prawdzie w oczy - bieganie może stać się nudne. Kiedy rozbijasz go na interwały, ten sub dwugodzinny bieg leci przez.

0 Udziały