Jak bieganie uczyniło mnie wdzięczną za moje "biegowe" ciało

Prawie każdego dnia budzę się, sznuruję buty i biegnę. To jest jak w zegarku.

Do tej pory przebiegłem siedem maratonów i niezliczoną ilość półmaratonów. Jednak dopiero po prawie sześciu latach ciągłego pokonywania kilometrów poczułem się komfortowo z nazywaniem siebie "biegaczem".

Wszyscy z nas, niezależnie od dystansu lub czasu, mają równe szanse na bieganie. Z tego powodu wszyscy mamy ciało biegacza.

Rzeczywistość jest taka: Nie ma znaczenia, jak szybko forsujesz tempo ani czy walenie w chodnik trwa 5 czy 55 minut. Nieważne, czy biegasz szybkie okrążenie wokół bieżni, czy pełny maraton. Każdy z nas, niezależnie od dystansu i czasu, ma równe szanse na bieganie. Dzięki temu wszyscy mamy ciało biegacza. Ciało, z którego warto być dumnym - niekoniecznie ze względu na to, jak wygląda, ale bardziej ze względu na to, co robi, jak się porusza i jakie możliwości nam daje.

PODRÓŻ

Był czas, kiedy naprawdę zmagałam się z tym moim ciałem biegacza. Nie osiągnęło ono jeszcze swojego potencjału. To było jeszcze zanim uzależniłem się od tego sportu, na studiach. W tamtym czasie ważyłem około 70 funtów więcej niż obecnie. Straciłam kontrolę nad moimi zdrowymi nawykami żywieniowymi i wiedziałam, że coś musi się zmienić. Udało mi się odzyskać kontrolę, definiując na nowo moją relację z jedzeniem - i zaczynając biegać.

Zdecydowanie nie przyszło mi to naturalnie. Na początku biegałem codziennie około pół mili, co zajmowało mi, mniej więcej, około 14 minut. Nienawidziłem każdego kroku, ale byłem zdeterminowany, by polubić bieganie. Z czasem te pół mili mijały szybciej, potem zamieniły się w mile, potem te mile stawały się szybsze i nagle zacząłem zapisywać się na wyścigi. Ponieważ biegałem więcej i mniej sięgałem po smażone potrawy, waga powoli spadała. Moje ciało zaczęło wyglądać podobnie do tego, jak wygląda dzisiaj.

REWELACJA

Podczas gdy kiedyś patrzyłam na moje duże, umięśnione czworogłowe jako na gigantyczne i niepochlebne, teraz widzę nogi, które mają swoją historię do opowiedzenia. Historie o porannych kilometrach, które pokonywaliśmy wszędzie, od Nowego Jorku, przez Florencję we Włoszech, po Los Angeles w Kalifornii. Albo o tym, jak przebiegłyśmy milę w czasie poniżej 6:15 (to nasz osobisty rekord), i o niezliczonych sprintach pokonanych na bieżni w Barry's Bootcamp.

Patrzę w dół na moje stopy - większe niż bym chciała przy damskim rozmiarze 10,5 - i widzę stabilność. Uziemienie. Wsparcie. Moje ramiona - zdefiniowane, ujędrnione od podnoszenia ciężarów, które wykonałam, aby uzupełnić całą tę pracę nóg. Moje łydki, silne. To one napędzają mnie pod górę, kiedy mój umysł nie jest w 100% zaangażowany w grę.

W dzisiejszych czasach patrzę w lustro i widzę kobietę, która naprawdę ciężko pracowała, aby mieć ciało, które podnosi ją nawet wtedy, gdy czuje się zdołowana, umożliwiając jej przepchnięcie się przez nawet najbardziej bladziutkie, I-really-don't-feel-like-doing-this biegi. Widzę ciało, które biegło przez okropną pogodę i popychało tempo dzięki trudnym dniom pełnym uczuć. Widzę możliwości.

Co najważniejsze: widzę mnie, Emily, biegaczkę. Naprawdę, naprawdę silną biegaczkę.

0 Shares