Jak biegacze mogą najlepiej radzić sobie z ciosami w dniu wyścigu

Bieganie wymaga zwinnego spojrzenia - mamy dać z siebie wszystko, bez względu na to, co nas spotka. Jasne, że bieganie na nowej trasie lub na różnych dystansach może onieśmielać, nawet doświadczonych biegaczy. Istnieje wiele logistycznych przeszkód do pokonania w dniach poprzedzających dźwięk klaksonu i start wyścigu, ale nie powinno Cię to stresować.

Oto sześć sposobów na przygotowanie się do dnia wyścigu:

1

ROZEJRZYJ SIĘ WIRTUALNIE

Nawet najmniejsze lokalne wyścigi często zamieszczają trasy online. Zacznij od strony internetowej wyścigu, gdzie często znajdziesz mapy, profile wysokościowe, opisy tras i informacje o parkingu i pełnym harmonogramie wydarzeń w dniu wyścigu. Stamtąd poszukaj relacji z wyścigu, aby zobaczyć, co ludzie mają do powiedzenia na temat trasy i rzeczy, których być może nie brałeś pod uwagę. Na koniec sprawdź MapMyRun, czy w okolicy nie ma żadnych wgranych tras.

2

SPRAWDŹ POGODĘ

Możesz nie zmieniać opcji odzieży, jeśli pada, ale możesz chcieć mieć poncho (lub worek na śmieci) na godzinę przed rozpoczęciem wyścigu. W przypadku wyścigów odbywających się wcześnie rano, zwróć uwagę na to, jak niskie będą temperatury, gdy będziesz przygotowywał się do wyścigu, i rozważ założenie kurtki i bluzy na tank top i szorty, gdy będziesz chodził i przygotowywał się do wyścigu; rozważ wybór sprzętu, którego nie masz nic przeciwko utracie, tak na wszelki wypadek.

3

PRZYJEDŹ DZIEŃ WCZEŚNIEJ

Jeśli to jest Twój wyścig A w sezonie, zaplanuj pojawienie się dzień wcześniej i daj sobie wystarczająco dużo czasu na dotarcie na trasę. Zazwyczaj odbiór pakietów jest dzień wcześniej, ale poświęć trochę czasu na zapoznanie się z trasą, jak również zorientowanie się, gdzie jest parking i zadbanie o wszelkie problemy z kierunkiem, na które możesz natrafić w dniu wyścigu. Sprawdź na przykład, gdzie jest parking i jak daleko będziesz miał z parkingu do miejsca startu. To może się bardzo różnić w zależności od wydarzenia i może być głównym stresorem podczas poranka wyścigu.

4

ZDOBĄDŹ TROCHĘ INFORMACJI

Kiedy czekasz w kolejce po numer startowy, zapytaj ludzi wokół Ciebie, czy brali już udział w tym wyścigu, a jeśli tak, uzyskaj od nich najlepsze wskazówki i porady. Większość biegaczy chętnie się podzieli. Jeśli nie ma ogromnej kolejki do odbioru pakietów startowych, zapytaj wolontariuszy o informacje na temat trasy - czy jest jakaś duża przeszkoda, która zaskakuje ludzi? Jeśli wolontariusze przy odbiorze pakietów nie mają zbyt wiele informacji do zaoferowania, rozejrzyj się za ludźmi, którzy ustawiają się na trasie. Często mogą oni zaoferować świetne porady dotyczące trasy lub logistyki - np. najlepszy czas na przybycie, aby uzyskać optymalny parking.

5

OCEŃ STREFĘ STARTU I METY

Na miejscu wyścigu sprawdź strefę startu i mety. Zanotuj, czy oba znajdują się w różnych miejscach, sprawdź, czy start ma korridy dla różnych fal (i gdzie są wejścia, jeśli jest ogrodzony), i sprawdź wszelkie inne informacje, które mogą sprawić, że start przebiegnie płynniej. Nie ma nic bardziej irytującego niż pojawienie się na miejscu i zobaczenie linii startu, ale bycie złapanym za dwoma warstwami ogrodzenia i niewiedza jak się do niej dostać. (Nie zapomnij zwrócić uwagi na to, gdzie są łazienki!).

6

POBIEGAJ (LUB POSPACERUJ)

Często możesz przebiec kawałek trasy dzień przed wyścigiem - po prostu nie rób tego w całości. Niezależnie od tego, czy biegniesz, biegasz czy idziesz, spróbuj pokonać pierwszą milę, zwracając uwagę na zakręty, dziwne zakręty lub krawężniki, a także na to, jak droga się zwęża lub rozszerza. Jest to o wiele ważniejsze na szlaku niż na wyścigu drogowym, ale nawet wyścigi drogowe mogą mieć nagłe zakręty, które powodują korki na początku, a wiedza o tym, co jest przed Tobą, pozwala Ci łatwo pokonać te odcinki.

0 Udziały