Jak biegacze budują odporność psychiczną

Kiedy jesteś początkującym biegaczem, treningi i wyścigi mogą być pełne wzlotów i upadków. Postępy mogą być dramatyczne i zachęcające, ale trudny bieg może być zniechęcający, jeśli nie masz doświadczenia, aby zdać sobie sprawę, że to tylko mały przebłysk w wielkim obrazie treningu.

Budowanie odporności psychicznej jako początkujący wymaga wielostronnego podejścia. Podczas gdy doświadczeni biegacze mogą zyskać siłę psychiczną dzięki długim, ciężkim treningom i utrzymywaniu wymagającego tempa, początkujący biegacze potrzebują innej techniki.

Nauka trenowania i ścigania się wymaga konsekwentnego wysiłku, poczucia humoru i uznania, że "porażka" to tylko okazja do nauki i ponownej próby.

1

TRENUJ KONSEKWENTNIE, ABY ĆWICZYĆ Z DYSKOMFORTEM

Jednym z największych wyzwań stojących przed początkującymi biegaczami jest wyjście z domu i znalezienie czasu na wciśnięcie treningu. Nasze życie jest często zabiegane i gorączkowe, dlatego musimy codziennie planować czas na trening, aby go zrealizować.

Gdy nowość nowego planu się znudzi lub postępy osiągną chwilowe plateau, łatwo stracić motywację. Kiedy pogoda nie dopisuje, wyjście z domu, by pobiegać, może być szczególnie zniechęcające. Ale to właśnie tutaj zaczyna się hart ducha. Nie zaczyna się od szalonych, szybkich treningów czy powtarzania wzniesień - zaczyna się od konsekwentnego wychodzenia z domu, nawet jeśli nie masz na to ochoty.

Zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych biegaczy ważne jest, aby nigdy nie oceniać biegu na podstawie pierwszego kilometra. Jeśli jesteś zmęczony lub próbujesz zmieścić się w czasie treningu, gdy jest zimno i ciemno, pierwszy kilometr może być trudny.

Ale przyjmij to! Wiedz, że nie ma nic złego w tym, że czujesz się sztywny lub zdenerwowany, ale wiedz też, że to się zmieni w miarę upływu czasu. Konsekwencja pomaga Ci nabrać pewności siebie, więc wytrwaj w trudnych chwilach, aby doświadczyć tych dobrych.

2

TRAKTUJ BIEGANIE LEKKO

Choć może się to wydawać sprzeczne z intuicją, lekkie podejście do biegania może pomóc Ci w dalszym budowaniu siły psychicznej. Pamiętaj, że istnieje tylko niewielki odsetek biegaczy, którzy robią to zawodowo. Reszta z nas jest w tym po to, aby wykraczać poza swoją strefę komfortu i dobrze się bawić.

Wyzwań można się spodziewać na wszystkich poziomach biegania, ale mogą się one wydawać szczególnie onieśmielające, gdy nie masz dużego banku doświadczeń, z którego możesz czerpać. Choć media społecznościowe mogą utrudniać porównywanie się z innymi, rób wszystko, aby skupić się na własnych postępach. Otaczaj się osobami, które wspierają i zachęcają do nowych przedsięwzięć.

Kiedy pozwalasz sobie na poczucie humoru w odniesieniu do swojego biegania, łatwiej jest próbować nowych rzeczy. Niezależnie od tego, czy chodzi o bieganie w ulewie, czy o udział w wyścigu trailowym, otwartość na nowe doświadczenia prowadzi do rozwoju. Każdy biegacz jest indywidualnością i doświadcza postępów w różnym tempie, więc zawsze staraj się zachować lekkość i dobrze się bawić po drodze.

3

"PORAŻKA" Z OTWARTYMI RAMIONAMI

Konsekwentne bieganie i otwartość na nowe wyzwania pozwala Ci zmierzyć się z kolejnym składnikiem męstwa psychicznego: nauką "porażki" z otwartymi ramionami. "Porażka" to dla większości z nas brudne słowo. Stawiamy sobie cele i chcemy je osiągać. Ale postęp nie zawsze jest linią prostą. Choć możesz zauważyć, że dokonujesz nieoczekiwanych i szybkich postępów, będą też chwile, kiedy nic nie będzie szło zgodnie z planem.

Jest takie japońskie przysłowie, które mówi o sposobie myślenia niezbędnym do wytrwania pośród wyzwań - w przybliżeniu oznacza ono "Upadnij siedem razy, wstań osiem razy". Nie ma znaczenia, ile razy poniesiesz porażkę w bieganiu (lub w życiu), o ile podniesiesz się z powrotem, aby spróbować ponownie.

Kiedy jesteś początkującym biegaczem, szczególnie ważne jest, aby przekuć porażkę w naukę. Zamiast się zniechęcać, wyciągnij z tego doświadczenia wnioski i idź naprzód. Mentalnie pomocne może być rozważenie (z odrobiną humoru), "Co najgorszego może się zdarzyć?". Zazwyczaj nawet "najgorsze scenariusze" nie są końcem świata, więc pozwól sobie na odwagę, aby spróbować.

4

WITAJ WYZWANIA ZWIĄZANE Z WYŚCIGAMI

W miarę jak będziesz budować swój hart ducha podczas treningów, wyścigi mogą być bezpiecznym sposobem na wyjście poza swoją strefę komfortu. Wyścigi mogą być onieśmielającym doświadczeniem na wielu poziomach, jeśli są dla Ciebie nowe, zwłaszcza jeśli nie masz bardziej doświadczonego przyjaciela, który poprowadzi Cię przez ten proces.

Lokalne wyścigi mogą być świetnym miejscem do rozpoczęcia, ponieważ mogą być mniej onieśmielające niż wielkomiejskie wyścigi z tysiącami ludzi. Zawsze daj sobie dużo więcej czasu niż myślisz, że będziesz potrzebować, ponieważ parkowanie, rejestracja i kolejki do łazienki prawie zawsze trwają dłużej niż się spodziewasz. Nawet jeśli masz tendencję do samotnego biegania, postaraj się wykorzystać społeczne aspekty wyścigów. Prawdopodobnie znajdziesz wiele wspierających i podobnie myślących osób.

Kiedy już przekroczysz linię startu, skorzystaj z tego doświadczenia. Uwierz w siłę psychiczną i fizyczną, którą zbudowałeś dzięki treningowi i ciesz się tym procesem. Może być ciężko i trochę niewygodnie, ale nic, co warto osiągnąć, nie przychodzi bez wysiłku.

Ten dokument został skomponowany przy użyciu internetowego konwertera treści, który można znaleźć na stronie htmleditor.tools

0 Udziały