Czy jazda na rowerze na świeżym powietrzu jest lepsza niż w pomieszczeniach?

Jest wielu rowerzystów starej szkoły, którzy przysięgają na jazdę na świeżym powietrzu przez cały czas, bez względu na wszystko. Podczas gdy jazda na świeżym powietrzu przynosi wiele korzyści, nowym trendem w świecie fitness jest mądrzejsza, a nie cięższa praca - a indoor cycling jest sposobem, aby przejść, jeśli chcesz szybko uzyskać sprawność fizyczną.

Ale czy jeden naprawdę lepszy od drugiego? Przyjrzyjmy się zaletom każdej z nich, abyś mógł określić, kiedy używać każdej z form treningu.

ZALETY INDOOR CYCLING

Tak, rowery zostały stworzone do jazdy na zewnątrz i używania ich jako środka transportu. Jednak wraz z rozwojem technologii rowerowej, kolarstwo halowe zyskało wiele zalet. Inteligentne trenażery, aplikacje i mierniki mocy ułatwiają wykonanie niemal każdego rodzaju treningu, który mógłbyś wykonać na zewnątrz.

Na trenażerze wewnętrznym, możesz sprawić, by liczyła się każda sekunda. Brak znaków stopu, czerwonych świateł, ruchu ulicznego czy zjazdów oznacza, że będziesz musiał pedałować bez przerwy, bez żadnych wbudowanych przerw. To sprawia, że jest to idealny wybór, gdy masz bardzo mało czasu na trening w ciągu pracowitego tygodnia. Ustawienie przestrzeni treningowej w miejscu takim jak salon, garaż lub siłownia ułatwia wskoczenie na rower, szybki, wysokiej jakości trening i powrót do codzienności.

Podczas gdy partnerzy treningowi - a nawet teren - mogą utrudniać utrzymanie stałego tempa lub mocy na zewnątrz, obecna technologia indoor cycling ułatwia tworzenie ustrukturyzowanych treningów z myślą o konkretnym celu - niezależnie od tego, czy chodzi o zwiększenie VO2 max lub zbudowanie szybkości sprintu. Dzięki aplikacjom takim jak Trainer Road i Wahoo Fitnessmożesz tworzyć zindywidualizowane treningi. Sesje treningowe są tworzone wokół testu progu mleczanowego i innych czynników, takich jak ilość dostępnego czasu na trening, dzięki czemu można zmaksymalizować sesję.

Jazda interwałowa na zewnątrz wymaga długiego podjazdu lub odcinka drogi o małym natężeniu ruchu i bez świateł stopu, aby można było utrzymać określoną moc lub prędkości przez określony czas bez przerywania. Może to być trudne do znalezienia, zwłaszcza dla rowerzystów mieszkających w miastach, gdzie nie ma otwartych dróg i długich stromych podjazdów. Z drugiej strony, nowe inteligentne trenażery ułatwiają to zadanie, a ponieważ masz gwarancję, że nie będziesz musiał zmagać się z ruchem ulicznym i innymi niebezpieczeństwami, trening z dużą prędkością jest znacznie bezpieczniejszy.

Niezależnie od tego, czy jest deszcz, śnieg, wiatr, zimna pogoda czy rosnąca temperatura latem, są chwile w ciągu roku, kiedy prawdopodobnie nie jest to dobry pomysł, aby jeździć na zewnątrz. Kolejną zaletą treningu w pomieszczeniach zamkniętych jest to, że pozwala na jazdę przez cały rok, bez względu na to, jakie warunki panują na zewnątrz. Pozwala to na spójny trening w bezpiecznym środowisku o każdej porze dnia. Im więcej opcji masz do dyspozycji, tym bardziej prawdopodobne jest, że faktycznie wsiądziesz na rower, zamiast pomijać trening.

ZALETY TRENINGU NA ŚWIEŻYM POWIETRZU

Choć jazda na rowerze w domu ma pewne zalety, jazda na zewnątrz również ma swoje. Oto kilka rzeczy, które warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia planu treningowego:

Każda przejażdżka nie musi być pełnym cierpienia wysiłkiem. W rzeczywistości, przejażdżki o niższej intensywności są potrzebne do regeneracji i budowania wytrzymałości. Długie, powolne przejażdżki są konieczne, jeśli planujesz ukończyć długodystansowe wydarzenie, takie jak stulecie lub Gran Fondo, abyś mógł przyzwyczaić się do spędzania wielu godzin w siodle. Ponieważ indoor cycling zazwyczaj nie trwa dłużej niż 90 minut, aby uniknąć znudzenia i wypalenia, najlepiej wybrać się na zewnątrz, jeśli chcesz spędzić na rowerze więcej niż dwie godziny.

Jest tylko jeden sposób, aby stać się lepszym w prowadzeniu roweru. Równowaga, świadomość, pokonywanie zakrętów, hamowanie i zjazdy to krytyczne elementy jazdy na rowerze, które można ćwiczyć i doskonalić tylko na drodze. Aby być bezpiecznym i pewnym siebie, gdy zapiszesz się na zawody rowerowe lub dołączysz do weekendowej jazdy grupowej, będziesz potrzebował wielu ćwiczeń w zakresie umiejętności kierowania rowerem. Kontakt z różnorodnym terenem również pomaga w prowadzeniu roweru, ponieważ większość wyścigów kolarskich nie odbywa się na prostych drogach i wymaga od Ciebie hamowania, zmiany biegów i szybkiego podejmowania decyzji.

Jazda na krytym trenażerze w piwnicy lub garażu może być strasznie samotna, i choć zajęcia z jazdy na rowerze są nieco lepsze, jedną z najlepszych części jazdy na świeżym powietrzu jest jazda z innymi. W końcu kolarstwo to tak naprawdę sport drużynowy. Dobrzy partnerzy treningowi pomogą Ci zbudować więzi koleżeńskie, rzucą Ci wyzwanie podczas ciężkich treningów i pomogą Ci wygodnie jeździć w bliskiej odległości od innych podczas draftingu. To także sprawia, że jazda na rowerze jest świetną zabawą, a przecież o to w tym sporcie chodzi.

Zamiast wpatrywać się w ekran komputera, jazda na rowerze na świeżym powietrzu może być świetnym sposobem na zdobycie witaminy D i cieszyć się naturą. Przebywanie na świeżym powietrzu rozprasza uwagę, co może pomóc w jeździe dalej i mocniej, zamiast koncentrować się na bólu lub trudności treningu. Stale zmieniający się teren, nawet jeśli jest niewielki, może również stanowić wyzwanie do wykorzystania różnych grup mięśni i pomóc Ci stać się wszechstronnym rowerzystą.

WNIOSEK KOŃCOWY

Jeśli chcesz poprawić swoją formę i popracować nad szybkością, trening w hali jest świetnym sposobem na budowanie kondycji. Ale jeśli chcesz stać się lepszym rowerzystą będziesz musiał jeździć także na zewnątrz.

Aby uzyskać jak najwięcej korzyści z treningów, idealnym rozwiązaniem jest połączenie jazdy na rowerze w pomieszczeniu i na zewnątrz. Gdy nie możesz dojeżdżać do pracy na rowerze, masz mało czasu lub gdy pogoda na to nie pozwala, wybierz trenażer wewnętrzny. Trening interwałowy wykonywany raz lub dwa razy w tygodniu na trenażerze wewnętrznym może zdecydowanie poprawić Twoją wydajność na rowerze. Z drugiej strony, jazda kilka dni w tygodniu na świeżym powietrzu pomoże Ci zwiększyć wytrzymałość i sprawi, że Twoje umiejętności jazdy na rowerze, pokonywania zakrętów i utrzymywania równowagi będą ostre, gdy zdecydujesz się na test stulecia.

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest zachowanie równowagi. Wykorzystuj treningi kolarskie w domu i na zewnątrz, aby się uzupełniały, dzięki czemu staniesz się najlepszym i najbardziej wszechstronnym rowerzystą.

0 Udziały