Bieganie na Bliskim Wschodzie | Gdzie jest YiOu?

Co byś zrobił, gdybyś otrzymał życiową szansę, ale oznaczałaby ona porzucenie życia i rutyny, które kochałeś?

Na początku sierpnia spakowałam dwie torby i wyruszyłam w 10-miesięczną podróż dookoła świata. Do tej pory moje życie toczyła się jako nauczycielka ósmej klasy i profesjonalna biegaczka. To było satysfakcjonujące, wciągające i ekscytujące. Lubiłem swoją rutynę: treningi, nauczanie i wyścigi w weekendy. Właśnie podpisałem umowę z Under Armour i zebrałem silny wiosenny sezon wyścigowy. Ale wtedy dostałem szansę na pracę, która wiązała się z 10-miesięczną podróżą. Postanowiłam zostawić to, co znałam, i wyruszyć w podróż, poszerzyć horyzonty i zabrać moje buty do biegania na cały świat. Mam ogromne szczęście, że mój mąż, Sean, jest w stanie wybrać się ze mną w tę podróż i oboje jesteśmy podekscytowani możliwością podjęcia nowego wyzwania.

Postanowiłem zostawić to, co znałem, aby podjąć ostateczną podróż, rozszerzyć moje horyzonty i zabrać moje buty do biegania na całym świecie."

Od teraz do czerwca 2018 roku odwiedzę 30 krajów, aby uczyć się, doświadczać, wchłaniać i zanurzać się w tak wielu różnych kulturach, jak to tylko możliwe. Tylko w pierwszym tygodniu odwiedziliśmy Tel Awiw, Jerozolimę, Petrę, Mt. Nebo, Morze Martwe, Wadi Rum i Akabę. Nigdy wcześniej nie byłem na Bliskim Wschodzie; różnice środowiskowe i kulturowe były zdumiewające.

Miasto Tel Aviv jest młode, modne i nowoczesne. Jest architektonicznym misz-maszem nowych szklanych wieżowców i starożytnych wąskich uliczek Jaffy. Moja rutyna biegania podczas podróży polega na wstępnym rozeznaniu się w popularnych trasach biegowych, a następnie wyjściu na zewnątrz o wschodzie słońca. Bieganie wcześnie rano było szczególnie ważne w Tel Awiwie ze względu na letni upał i wilgotność. O 6 rano było prawie 80 stopni przy 80% wilgotności! Skierowałem się na promenadę wzdłuż Morza Śródziemnego i byłem zaskoczony, że jest ona pełna wczesnych porannych biegaczy, rowerzystów, surferów i siatkarzy plażowych. Przebiegłam 9 mil wzdłuż nabrzeża i zobaczyłam przepiękny wschód słońca nad miastem. Bieganie to wyjątkowy sposób na poznanie nowych ludzi i rozmowę o wspólnej pasji. Podczas biegu przeprowadziłem nawet wywiad z wydawcą izraelskiej strony internetowej poświęconej bieganiu!

W przeciwieństwie do Tel Awiwu, Jerozolima jest jednym z najstarszych miast na świecie i świętym miejscem dla trzech głównych religii. Wybraliśmy się na pieszą wycieczkę po Starym Mieście i zwiedziliśmy wiele słynnych miejsc, o których uczyłam się na lekcjach historii. Szczególnie podobało mi się poznanie Bazyliki Grobu Pańskiego i jej znaczenia dla wielu różnych sekt chrześcijaństwa.

Po wizycie w Jerozolimie, przekroczyliśmy most Allenby i udaliśmy się na pustynie Jordanii. Spędziliśmy cały dzień na zwiedzaniu zaginionego miasta Petra, zbudowanego przez Nabatejczyków w IV wieku p.n.e. i ponownie odkrytego w 1812 roku. Fasada budynku znana jako Skarbiec, rozsławiona przez film "Indiana Jones i ostatnia krucjata", była naprawdę oszałamiająca. Bieganie w okolicach Petry było bardziej skomplikowane niż w Tel Awiwie. Obszar ten jest stosunkowo niezagospodarowany i wciąż zamieszkany przez plemiona Beduinów. Był to również szczyt lata i panował tam intensywny upał. Zdecydowałem się na bieganie na bieżni w naszym hotelu w interesie bezpieczeństwa i komfortu. Od czasu mojego udaru cieplnego w Stanach Zachodnich, jestem bardzo ostrożny z nadmiernym wysiłkiem w wysokich temperaturach.

READ MORE > DLACZEGO BIEGANIE JEST NAJLEPSZYM SPOSOBEM NA ZWIEDZANIE

Podążając śladami archeologa T.E. Lawrence'a, zapuściłem się dalej w głąb pustyni, odwiedzając Wadi Rum. To niesamowite miejsce jest również znane jako Dolina Księżyca, a jego surowy krajobraz jest poprzecinany górami z piaskowca. Doświadczenie nocowania w obozowisku na pustyni było klimatyczne i zachwycające. Przemknąłem kilka mil biegając i wspinając się po skałach, podczas gdy reszta naszej grupy została odwieziona z powrotem do głównego centrum dla zwiedzających. Czasami podczas podróży i pracy, trzeba chwytać okazje do biegania na zawołanie. Bardzo chciałbym kiedyś wrócić do Wadi Rum, aby wziąć udział w wyścigu trailowym.

PRZYGOTUJ SIĘ DO NASTĘPNEGO BIEGU

W związku ztym, że w tym roku nie ma już żadnych problemów z poruszaniem się po ulicach, nie

ma

co liczyć na to, że w najbliższym czasie będzie można skorzystać z tego typu usług.