7 wyjątkowo motywujących postanowień dla biegaczy

Wraz ze zbliżającym się końcem roku wielu z nas zaczyna wymyślać noworoczne postanowienia, harmonogramy wyścigów i cele na nadchodzący sezon. To może być kuszące, aby powrócić do starych postanowień: PR na X wyścigu, w którym bierzesz udział co roku, zrzucić te 5 funtów (10. rok z rzędu), biegać codziennie ...

Lista klasycznych postanowień dla biegaczy jest trochę nudna, więc może w tym roku czas coś zmienić. Zapytaliśmy kilku trenerów, co chcieliby zobaczyć, jak biegacze ślubują zrobić w 2019 roku.

1

STAĆ SIĘ BARDZIEJ WYSPORTOWANYM

Bieganie jest świetne, ale nie sprawdza każdego sportowego pudełka. "Zostań lepszym wszechstronnym sportowcem", mówi trener Kyle Boorsma, który wskakuje na rower dla niektórych swoich treningów krzyżowych. "Zamiast obsesji na punkcie jakiegoś celu milowego, włóż dodatkową energię w rozwój atletyzmu. Dodaj rutynę obwodową, graj w pick-up soccer na cooldown na sesji grupowej lub cokolwiek innego, co sprawi, że będziesz poruszać się w różnych kierunkach i prędkościach."

2

DODAJ MOBILNOŚĆ

"Staram się przekonać sportowców, aby każdego dnia poświęcili trochę czasu na pracę nad swoimi indywidualnymi funkcjonalnymi ograniczeniami ruchowymi poprzez rolowanie pianki, pracę z taśmą i / lub ćwiczenia mobilności", mówi Matt Fitzgerald, trener biegania i współautor "80/20 Triathlon". "Myślę, że to świetne postanowienie noworoczne dla biegaczy. To coś, z czego każdy biegacz może skorzystać i nie jest to uciążliwe zobowiązanie do wykonania." Pięć minut piankowego rolowania dziennie może zrobić ogromną różnicę, jeśli chodzi o zapobieganie urazom i poprawę regeneracji.

3

POMÓŻ DZIECKU ZACZĄĆ BIEGAĆ

"Zachęcaj - i pomagaj - młodym biegaczom, aby poświęcić czas na przypomnienie sobie, dlaczego lubią biegać", mówi Todd Hammond, trener biegów przełajowych w szkole średniej. "Przestań stresować się wynikami, czasami, miejscami; po prostu zachęć młodą osobę do biegania. Jest czas na wyznaczanie celów i ważne jest, aby mieć poczucie, gdzie chce się skończyć. Ale czasem trzeba to zrównoważyć i po prostu "pójść pobiegać"". Zaproś więc swoją córkę, syna, siostrzenicę, bratanka lub jakąkolwiek młodą osobę, której przydałoby się trochę ruchu na świeżym powietrzu, aby w tym roku regularnie chodziła z Tobą biegać. Bonus: Ten krok z dala od stresu związanego z celami biegu i akt pomagania innej osobie w odnalezieniu sportu może pomóc Ci przypomnieć sobie, co kochasz w bieganiu!

4

BIEGAJ DŁUŻEJ... LUB SZYBCIEJ

Wybierz jedno lub drugie na ten rok, ale nie staraj się być szybszy i iść dłużej w tym samym czasie. Jeśli klasycznie skupiałeś się na zwiększaniu dystansu, może to jest rok, w którym powinieneś przyspieszyć, dodając interwały w każdym tygodniu lub celując w 5K zamiast maratonu. Jeśli zwykle lubisz krótkie wyścigi, może zdecydujesz się na półmaraton lub dłuższy wysiłek, który sprawi, że będziesz biegać więcej długich, powolnych mil.

5

WYSYPIAJ SIĘ

Wielu biegaczom brakuje w dziale snu. Te biegi o 4 nad ranem są dobre raz na jakiś czas, ale kiedy noce z mniej niż sześcioma godzinami snu zaczynają się piętrzyć, wczesne wstawanie na bieg bardziej Ci szkodzi niż pomaga. Jeśli zaliczasz się do kategorii "wolę pominąć sen, żeby zdążyć na bieg" i zdarza Ci się skąpić na drzemkę częściej niż raz w tygodniu, postaw sobie za cel przedkładać sen nad PR. Twoje ciało Ci podziękuje - a lepsza regeneracja i silniejszy układ odpornościowy sprawią, że na dłuższą metę będziesz zdrowszy niż te dodatkowe kilometry.

6

BAW SIĘ WIĘCEJ

Na koniec dnia większość biegaczy czytających ten artykuł nie zarabia na rejestrowaniu kilometrów. Biegamy, ponieważ jest to nasza wybrana forma ćwiczeń, nasze emocjonalne ujście, nasz mentalny reset. Jest to coś, na co świadomie staramy się wygospodarować czas, więc powinniśmy się tym cieszyć. Powiązane: Za każdym razem, gdy wychodzisz na bieg, postaraj się przynajmniej raz uśmiechnąć. Nawet wymuszony uśmiech może pomóc odwrócić zły nastrój.

7

POSTANOWIĆ, ŻEBY NIE POSTANOWIĆ

Hammond dodaje, że postanowienie, które chętnie widziałby u większej liczby sportowców, to brak postanowień. Brak postanowienia nie oznacza, że się poddajesz - oznacza to tylko, że sprawy już mają pozytywny trend i stale pracujesz nad dodaniem dobrych nawyków, trzymając się swoich treningów i pozostając na kursie przez cały rok.

Jeśli już wyznaczasz sobie cele w całym swoim biegowym życiu, być może dodawanie nowych celów nie jest konieczne.

0 Udziały