7 wskazówek, które pomogą Ci zaliczyć pierwsze Ultra

Biegi ultra stają się coraz bardziej popularne dzięki rosnącej liczbie organizacji wyścigowych i imprez docelowych na całym świecie - a może dlatego, że coraz więcej biegaczy chce tego dodatkowego wyzwania. Jednak nawet jeśli trenujesz od miesięcy, Twój pierwszy bieg ultra może przynieść kilka niespodzianek, zwłaszcza jeśli odbywa się w nowym dla Ciebie miejscu.

Oto siedem wskazówek dotyczących biegów ultra, które pomogą Ci się przygotować:

1

NIE KRĘPUJ SIĘ WĘDROWAĆ

"Zawsze radzę power-hiking długie, strome wzgórza podczas wyścigu", mówi Fleet Feet Nashville Ultra-Dirtbag Head Coach (i ultra-runner) Malin Timbs. "Pacing jest kluczowy i może to być dobry czas, aby twoje tętno spadło. Możesz także wykorzystać ten czas, aby przyjąć trochę odżywiania".

2

NOŚ SZYBKOSCHNĄCE SKARPETKI

Może się wydawać, że nie ma to znaczenia, ale może to oznaczać różnicę między ukończeniem wyścigu, a wykończeniem stóp z pęcherzy. "Wyścigi często mają skrzyżowania z wodą, a noszenie syntetycznej lub wełnianej skarpetki nie tylko pomoże utrzymać stopy w suchości, ale pomogą utrzymać buty od trzymania się wody" - mówi Timbs.

3

BYOB

Być może masz już na sobie kamizelkę z pęcherzem, który napełniłeś w domu, ale możesz chcieć zabrać ze sobą podręczną butelkę z możliwością ponownego napełnienia, aby uzupełnić płyny podczas wyścigu. Niektóre imprezy mają również beczki na mecie; schowaj kubek w samochodzie, aby napić się piwa po wyścigu. "Większość wyścigów trailowych jest wolna od kubków, więc nie zapomnij zabrać ze sobą czegoś do nawadniania" - mówi Timbs.

4

OŚWIETL SWOJĄ DROGĘ

"Wiele wyścigów zaczyna się wcześnie rano, gdy jest jeszcze ciemno, więc weź ze sobą latarkę czołową" - mówi Timbs. Wyścigi mogą również trwać do nocy, w zależności od dystansu. "Latarka czołowa przyda się również, jeśli będziesz musiał odwiedzić Porta Potty przed wyścigiem" - dodaje Timbs.

5

BĄDŹ GOTOWY NA POSIŁEK

"Wyścigi trailowe są znane ze świetnych stacji pomocy z mnóstwem jedzenia, takich jak kanapki PBJ, owoce, słodycze, chipsy i solone ziemniaki" - mówi Timbs. “Jedzenie "prawdziwej" żywności jest dość powszechne w biegach szlakowych, ale w przypadku, gdy nie działa to dla Ciebie, twoje standardowe żele energetyczne i napoje mogą wykonać dobrą robotę, utrzymując cię w stanie podsyconym."

Klucz: Wiedz, co działa dla Ciebie przed wyścigiem. "Zawsze mówię mojej grupie, aby ćwiczyć odżywianie podczas treningu, więc mają pojęcie, co lubią i co działa" - mówi Timbs. "Ogólną zasadą kciuka jest spożywanie około 200-250 kcal / godzinę. Dobrze jest również jeść wcześnie, aby pozostać na szczycie swojego paliwa".

6

PACK TP

Podczas gdy zwykle są tam łazienki na starcie i mecie, podobnie jak w przypadku twoich biegów treningowych, nie będziesz miał tych samych luksusów na szlaku. "Nieuniknione jest, że będziesz musiał schować się za drzewem lub skałą, aby załatwić swoje sprawy" - mówi Timbs. "Spakuj trochę papieru toaletowego w kamizelce i upewnij się, że postępujesz zgodnie z zasadami prawidłowego usuwania odpadów". Oznacza to, że możesz chcieć również zabrać ze sobą szczelną torebkę, jeśli musisz ją wypakować.

7

ZACHOWAJ SPOKÓJ

Przygotowanie do wyścigu może pomóc Ci poradzić sobie z wszelkimi niespodziankami, ale dobrze jest też pozostać zrelaksowanym. "Sprawdź pogodę, przestudiuj mapę kursu i upewnij się, że sprawdzisz swoje torby przed wyruszeniem za drzwi", mówi Timbs. "Ale staraj się nie stresować wyścigiem. Ciesz się naturą i posuwaj się naprzód, niezależnie od prędkości, z jaką idziesz." To sprawi, że twój pierwszy ultra będzie wyjątkowo przyjemny.

0 Udziały