7 sposobów na to, jak poradzić sobie z końcem kolejnego sezonu biegowego

Niezależnie od tego, czy jesteś początkującym biegaczem, czy weteranem wyścigów, możesz utożsamiać się z tym uczuciem: Przez ostatnie sześć miesięcy trenowałeś. Czy to do jednego wielkiego racedaypróba maratonu, kilka kilka biegów na 5K w których masz nadzieję ustanowić nowy rekord osobisty lub bieg trailowy który przeraża Cię do połowy, na dobre i na złe, kiedy jest już po wszystkim, zastanawiasz się: Więc co mam teraz zrobić?

1

NIE WARIUJ

Kiedy wyścig lub sezon się kończy, nawet jeśli poszło niesamowicie, to naturalne, że czujesz emocjonalny krach, mówi dr Simon Marshall, współautor książki "The Brave Athlete". To może być dziwne uczucie i trochę jak rozczarowanie. Jest to uczucie podobne do tego, jakie towarzyszy na przykład tuż po ślubie: Wspaniale jest w końcu być małżeństwem, ale planowanie, prace przygotowawcze, wielki dzień, miesiąc miodowy - to wszystko jest już za tobą i wracasz do życia jak zwykle. Wiedz, że to uczucie minie i że jest to zupełnie normalne.

2

REFLEKSJA

Jak tylko możesz, spędź trochę czasu na zapisywaniu swoich refleksji na temat wyścigu lub sezonu. Uwzględnij zarówno wysokie jak i niskie punkty, odnotowując takie rzeczy jak dokuczliwy ból palców u stóp lub ten dziwny skurcz, którego nabawiłeś się po trzeciej stacji pomocy podczas wyścigu. Im więcej informacji możesz zapisać szybko po tym, co się wydarzyło, tym lepiej. Następnie pozwól, by minęło trochę czasu i napisz kolejny wpis do dziennika, gdy nabierzesz dystansu i zanotujesz rzeczy, nad którymi warto popracować następnym razem.

3

ZRÓB SOBIE PRZERWĘ, ALE NIE REZYGNUJ Z NICZEGO

Jeśli właśnie ukończyłeś ważny cel, na przykład swój pierwszy maraton, pokusa, aby zamknąć wszystko po zakończeniu wyścigu może być kusząca. Zwłaszcza jeśli wyścig, a nawet kilka ostatnich tygodni treningu, były szczególnie brutalne. Ale jeśli jesteś zaangażowany w sport, wznowisz bieganie lub cross-trening wkrótce potem.

4

NIE DOPROWADZAJ PRZYJACIÓŁ DO SZAŁU

Dobrym pomysłem może być zabranie przyjaciół i rodziny na kolację, aby podziękować im za to, że z Tobą wytrzymują. Jest szansa, że Twoja BFF, mąż/żona, dzieci, pies, współpracownicy, złota rybka, barista, ktokolwiek, mogą być trochę zmęczeni słuchaniem o Twoim bieganiu. Choć dobrze jest być dumnym ze swoich osiągnięć, upewnij się, że nie przesadzasz z dzieleniem się nimi.

5

UPRAWIAJ JOGĘ, PŁYWAJ, WĘDRUJ, PODNOŚ SIĘ

Patrz punkt #3. Połącz bieganie z nowymi aktywnościami, np. rozpocznij trening siłowy lub praktykę jogi. joga. Podczas intensywnego treningu może być trudno znaleźć czas na swobodne przejażdżki rowerowe, pływanie na desce z wiosłem z przyjaciółmi lub długie, refleksyjne wędrówki. Wykorzystaj kilka tygodni po sezonie, aby spróbować któregoś z tych sportów z listy rzeczy do zrobienia, aby pozostać aktywnym i zobaczyć, co można łatwo zintegrować z treningiem.

6

MIEJ PLAN

Nie oznacza to, że musisz mieć w głowie kolejny wyścig lub że musisz zapisać się na niego w momencie przekroczenia linii mety. Ale posiadanie czegoś, na co można czekać z niecierpliwością, może złagodzić szaleństwo i rozczarowanie po wyścigu/podsezonie. Może to oznaczać zrobienie z rodziną listy zabawnych zajęć, których chcecie spróbować razem, albo zarezerwowanie wakacji na następny miesiąc. Nawet zaplanowany pedicure lub masaż.

7

POKLEP SIEBIE PO PLECACH

Dobrze jest poświęcić chwilę, by pogrążyć się w poczuciu spełnienia, zamiast stresować się tym, co będzie dalej.

0 Udziały