7 sekretnych wskazówek, dzięki którym najlepsi biegacze są uczciwi podczas wakacji

Święta stanowią wyzwanie dla sportowców i niesportowców, jeśli chodzi o praktykowanie umiaru. Poważni biegacze nie pozwalają, aby święta doprowadziły do przyrostu masy ciała, ale nie unikają też korzystania z uroków świąt. Podobnie jak w przypadku codziennego odżywiania i treningu, dla tych biegaczy, którzy zajmują się tym od dawna, wszystko sprowadza się do równowagi.

Od poważnych amatorów biegających w zespole Electric Flight Crew z Los Angeles po dwóch ultra-biegaczach, którzy pokonują duże kilometry przez cały rok, ich najlepsze rady na przetrwanie świąt bez zbędnych kilogramów są proste i rzeczowe.

Chodzi o to, by wejść w wakacje z gotowym planem i wiedzieć, jak chcesz się czuć, kiedy wszystko się skończy. Oto ich najważniejsze wskazówki:

1

BIEGAJ Z INDYKIEM

"Ludzie prawdopodobnie spożywają 3000-5000 kalorii przy stole w Święto Dziękczynienia" - mówi dr Josh Goldman, lekarz medycyny sportowej i współzałożyciel organizacji Electric Flight Crew (EFC). Jego rozwiązaniem jest zorganizowanie wyścigu w Święto Dziękczynienia rano. Mówi całemu EFC, żeby szukali lokalnych biegów dla indyków, aby mieć pewność, że wyjdą pobiegać tego dnia. Punkty bonusowe, jeśli wciągniesz do biegu także swoją rodzinę. Jeśli nie masz lokalnego wyścigu, przygotuj własną trasę i i tak pobiegniesz tego ranka, zamiast ślęczeć do kolacji.

2

MĄDRZE SIĘ ROZGLĄDAJ

"Ser i krakersy mogą się zdarzyć każdego dnia w roku" - mówi Goldman. Zachowaj apetyt i kalorie na potrawy, które naprawdę uwielbiasz: Słynna babka twojej ciotki, doskonałe grzane wino, które robi twój tata, farsz, który mama robi raz w roku - wiesz, jakie są twoje świąteczne ulubione potrawy, więc oddaj się im, ale może zrezygnuj z ciasta ze sklepu spożywczego lub babeczek w biurowej kuchni.

3

JEDZ MAŁE POSIŁKI

Ultrarunner Brian Tolbert wie, że mając czwórkę dzieci, kończy z wieloma na wpół zjedzonymi posiłkami i przekąskami, których jego dzieci nie kończą. Ale to oznacza, że musi kontrolować swoje jedzenie w ciągu dnia, a w rezultacie kończy się koncentrować na jedzeniu wielu mniejszych posiłków. "Dla mnie sezon wakacyjny zbiega się również z moim offseason, kiedy nie trenuję prawie tak dużo, więc przejście za burtę teraz kończy się podwójnym whammy", ubolewa. "Dla mnie to naprawdę wszystko o kontroli porcji i jedzeniu więcej małych posiłków zamiast objadania się tymi dużymi posiłkami". Jeśli jesteś bardziej z paszy jak Tolbert, skup się na cieszeniu się wszystkimi wspaniałymi potrawami, które twoja rodzina serwuje na przyjęciach, ale w małych porcjach, zamiast ładować swój talerz.

4

ZJEDZ ŚNIADANIE I NAWODNIJ SIĘ

Kiedy oczekujesz ogromnej kolacji, łatwo jest pomyśleć, że pominięcie śniadania to dobry pomysł. Prawdopodobnie zapomnisz też o nawodnieniu organizmu, myśląc o czekającym na Ciebie eggnogu lub grzanym winie. Goldman zaleca jednak jedzenie zdrowego śniadania, które pomoże Ci utrzymać wielkość porcji w ryzach w porze kolacji i nawodnić się, aby czuć się pełnym (i potencjalnie uniknąć kaca).

5

ZRÓB LISTĘ "KIEPSKICH" RZECZY

"Oczywiście nadal będę sobie trochę pobłażać, bo każdy potrzebuje pewnej równowagi w diecie i życiu, ale staram się trzymać mojego zawsze aktualnego kanonu, aby nie spożywać rzeczy, o których wiem, że sprawią, że będę się źle czuć" - mówi Cotton. Jeśli wiesz, na przykład, że spożywanie nabiału powoduje okropne skurcze żołądka następnego dnia, zjedz szarlotkę, ale pomiń talerz z serem. Oczywiście, jest to jeszcze bardziej oczywiste, jeśli chodzi o picie. Jeśli wiesz, że wypicie więcej niż dwóch drinków sprawi, że jutro rano będziesz się czuł fatalnie, ustal limit i trzymaj się go.

6

UWAŻAJ NA PODSTĘPNE KALORIE

"Niestety, kalorie z alkoholu mogą podkradać się do nas podczas wakacji", mówi Goldman. "Nie przesadzaj z bogatymi w kalorie świątecznymi koktajlami i piwami i trzymaj się zdrowszych napojów, takich jak wódka sodowa lub Krwawa Mary, aby uniknąć nadmiaru cukru" - dodaje. To samo dotyczy napojów kawowych o tematyce świątecznej (patrząc na ciebie, pumpkin spice latte). Spróbuj trzymać się "chudych" alternatyw, a jeśli naprawdę masz ochotę na cappuccino z cukierków, pomiń deser po nim.

7

SKUP SIĘ NA PRZYJACIOŁACH I RODZINIE

"Zarządzanie odżywianiem w czasie świąt może być trudne, ponieważ czasami wydaje się, że nie możesz w pełni uczestniczyć w tym okresie bez jedzenia świątecznych potraw" - mówi ultrarunnerka Sarah Cotton. "Przypominam sobie, że te okazje powinny koncentrować się wokół ludzi, z którymi jesteś, a nie jedzenia i napojów, które się z tym wiążą".

Łatwo jest się rozproszyć przy stole z deserami, ale postaraj się zwrócić swoją uwagę z powrotem na przyjaciół i rodzinę i nawiązać znaczącą rozmowę, zamiast zawsze być pierwszym w kolejce do bufetu.

0 Udziały