7 rzeczy, które warto wiedzieć przed swoim pierwszym biegiem błotnym

Od około 3 do 10 mil, biegi błotne są nietradycyjnym wydarzeniem składającym się z przeszkód w stylu wojskowym i - jak się domyślasz - dużej ilości błotnistej wody.

Bez względu na to, czy jesteś doświadczonym biegaczem, który chce urozmaicić swój trening, czy początkującym, który szuka nowego, ekscytującego sposobu na spędzenie soboty, skorzystaj z tych siedmiu wskazówek, aby przejść przez swoją pierwszą błotnistą przygodę bez szwanku, dobrze się przy tym bawiąc:

1. PATRZ, JAK INNI NAJPIERW POKONUJĄ PRZESZKODY

Błotne doły, drabinki linowe i skalne ściany to tylko kilka z przeszkód, z którymi przyjdzie Ci się zmierzyć na trasie. Nie ma nic złego w cofnięciu się o kilka kroków i podpatrzeniu, jak radzą sobie z nimi inni, bardziej doświadczeni zawodnicy. W rzeczywistości czas, który stracisz na stanie w miejscu będzie prawdopodobnie krótszy niż czas, który stracisz na zmaganie się z przeszkodą.

Obserwowanie innych przed swoją próbą pomoże Ci ustalić, co nie działa, dzięki czemu unikniesz popełniania tych samych błędów. Jeśli widzisz grupę zawodników, którzy używają tej samej techniki, aby bezpiecznie pokonać przeszkodę, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zadziała ona również w twoim przypadku.

2. WEŹ ZE SOBĄ DUŻO WODY

Tak, utrzymanie nawodnienia jest ważną częścią każdego wyścigu. Podczas gdy nawodnienie jest zawsze dobrym pomysłem, ta rada dotyczy końca wyścigu, gdzie kolejka do pryszniców prawdopodobnie sprawi, że będziesz stał przez ponad 30 minut oblepiony błotem.

Dla wielu zawodników jest to najgorsza część wyścigu. Zamiast czekać na lodowatą okazję do zmycia błota, weź ze sobą kilka galonów wody, szmatę do mycia i ręczniki, abyś mógł stworzyć własną stację czyszczącą przy swoim samochodzie. To będzie szybsze i znacznie mniej bolesne doświadczenie.

3. TRENUJ, ABY BIEC DALEJ NIŻ DYSTANS WYŚCIGU

Bieg błotny na dystansie 5K to nie to samo, co wyścig uliczny na 5K. Ponieważ czołganie się w błocie i przewracanie się przez przeszkody wymaga więcej energii i wysiłku, jednym ze sposobów na wyrównanie różnicy jest trening na dystans większy niż wyścig. Na przykład, jeśli Twój bieg błotny ma długość 3 mil, trening do wyścigu na 5 mil zapewni, że będziesz w wystarczająco dobrej formie, aby dotrzeć do mety.

Dobrym pomysłem może być również bieganie po szlakach i inne zajęcia treningowe, które skupiają się na sile całego ciała, zamiast polegać tylko na bieganiu, aby uzyskać formę, a także poprawiają szybkość i wytrzymałość po powrocie do biegania na drodze.

4. ŚCIGAJ SIĘ Z PRZYJACIELEM LUB DWOMA

Poza tym, że wydarzenie jest bardziej zabawne, kumpel lub dwóch biegaczy może być bardzo pomocny podczas biegu w błocie. Zgubienie buta, utknięcie w dole błotnym i walka o pokonanie przeszkody to wyzwania, z którymi będziesz musiał się zmierzyć podczas wyścigu. Posiadanie partnera, który pomoże Ci posprzątać Twoje błędy (i vice versa) sprawia, że jest to o wiele łatwiejsze niż pokonywanie trasy w pojedynkę.

Pomaga również mieć kogoś, kto będzie się z tobą śmiał i zaoferuje pomocną dłoń, jeśli zdarzy ci się potknąć lub posadzić twarz w środku błotnistego dołu.

5. MĄDRZE WYBIERAJ UBRANIA

Noszenie 100 dolarów sneakersy biegania i ładne pary okularów nigdy nie jest dobrym pomysłem na biegu błotnym. Poza tym, że zostaniesz zniszczony na trasie, możesz stracić lub uszkodzić wszystko, co masz na sobie. Oto kilka uwag, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze stroju na dzień wyścigu:

  • Im więcej ubrań masz na sobie, tym więcej błota będziesz ze sobą nosił. Załóż jak najmniejszą ilość ubrań i wybierz rzeczy, których nie będziesz chciał potem wyrzucić.
  • Nie zakładaj szortów z kieszeniami, chyba że chcesz nosić dużo dodatkowego ciężaru.
  • Noś tanie okulary przeciwsłoneczne, których nie będziesz opłakiwać, jeśli się zniszczą lub stłuką.
  • Noś daszek zamiast czapki, która zatrzymuje znacznie mniej błota.
  • Unikaj materiałów bawełnianych, które wchłaniają wodę.
  • Obcisłe ubrania, takie jak rajstopy kompresyjne, są lepszym wyborem niż cokolwiek workowatego, co zatrzymuje wodę i błoto i utrudnia utrzymanie się na nogach, gdy jest obciążone.

6. NIE CZOŁGAJ SIĘ NA KOLANACH

Prawdopodobnie pojawią się przeszkody, pod którymi będziesz musiał się obniżyć, aby przejść. Choć pierwszym odruchem będzie czołganie się, nie jest to najlepszy wybór. Kamienie i inne przedmioty na ziemi mogą uszkodzić kolana i nogi, powodując niepotrzebne obrażenia.

Zamiast tego przed wyścigiem zacznij chodzić jak kaczka lub czołgać się jak niedźwiedź. Dzięki temu Twoje kolana będą utrzymywane na ziemi, więc możesz bezpiecznie przejść do następnej przeszkody. Jeśli musisz zejść naprawdę nisko, spróbuj czołgania wojskowego.


CZYTAJ DALEJ > 4 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE TRENINGU W BIEGACH Z PRZESZKODAMI


7. OMIJAJ PRZESZKODY W RAZIE POTRZEBY

Większość biegów błotnych jest tworzona przez organizatora jako impreza rozrywkowa, a nie wyścig. Podczas gdy niektórzy zawodnicy traktują to bardziej poważnie niż inni, Twoim celem za pierwszym razem powinno być ukończenie biegu bez obrażeń.

Oznacza to pominięcie wszystkich przeszkód, których nie czujesz się komfortowo próbując. To, że planowałeś spróbować swoich sił na drabinie linowej, nie oznacza, że musisz to zrobić, gdy już się przed Tobą pojawi. Znaj swoje ograniczenia i zawsze wybieraj bezpieczną trasę, jeśli nie jesteś pewien, czy możesz ukończyć którąś z sekcji kursu.

Jednym ze sposobów na zyskanie komfortu przed wyścigiem jest przećwiczenie jak największej ilości przeszkód. Jeśli dowiesz się, że na trasie znajduje się ściana skalna, wybierz się do siłowni wspinaczkowej przed wyścigiem i przećwicz podstawowe techniki. To również da ci pojęcie o twoich mocnych i słabych stronach, dzięki czemu możesz pracować nad poprawą swojej zwinności, siły i wytrzymałości przed wydarzeniem.

0 Udziały