6 błędów, które spowalniają Cię podczas biegu

Jeśli już zakochałeś się w bieganiu, to wiesz, jak wspaniale jest założyć buty i naprawdę zwiększyć tempo. Szybkie bieganie to nie tylko wspaniałe uczucie, ale także mnóstwo korzyści dla całego ciała, popartych badaniami, takich jak zmniejszenie stanu zapalnego i wydłużenie średniej długości życia. Mimo to wszyscy miewamy dni, kiedy czujemy się jak totalny ślimak.

Tutaj eksperci przedstawiają największe błędy, które możesz popełniać, a które spowalniają Twój bieg.

1

BIEGASZ ZBYT WYSOKO

Twój krok mówi wiele o Tobie. Celem Twojego biegu powinno być napędzanie Cię do przodu, a nie do góry. Każdy dodatkowy ruch w górę może być spowolnieniem twojego tempa i ostatecznie ryzykiem kontuzji. "Widzę wielu biegaczy, którzy są zbyt sprężyste w swoim ruchu" - mówi Rachel DeBusk, trenerka biegania RRCA z Seattle. "Jeśli uważasz, że to ty, pomyśl o bieganiu pod niskim sufitem, około 2 cale nad głową".

Inny naprawiacz ruchu? Spróbuj spojrzeć na stabilny obiekt w oddali, gdy biegniesz. Jeśli się odbija, tak samo jak ty, mówi DeBusk.

2

ZBYT SZYBKIE WYJŚCIE Z DOMU

O ile nie biegniesz specjalnie dla tempa, Twoim celem powinno być uruchomienie drugiej połowy szybciej niż pierwszej, mówi Amanda Dale, certyfikowany dietetyk sportowy i trener wytrzymałości. "To nie tylko zapewnia, że masz wystarczająco dużo energii w zbiorniku, aby faktycznie ukończyć trening, ale trenuje twoje ciało, aby pracować ciężej przez zmęczenie - wspaniała umiejętność, aby mieć przyjść w dniu wyścigu".

3

NIE MASZ NA SOBIE ODPOWIEDNICH UBRAŃ

Masz na sobie pełne rajstopy w upalny dzień lub luźną koszulkę, która łapie dużo oporu? Bądź mądry w kwestii stroju, w który się opierasz, gdy zmierzasz na poranne mile.

"Odzież może wydawać się drugą myślą, ale może mieć ogromny wpływ na Twój bieg" - mówi Alexandra Weissner, certyfikowany przez RRCA trener biegania i współzałożycielka bRUNch Running. "Może to być wszystko, od zbyt krótkich spodenek bez użycia czegoś takiego jak wazelina lub BodyGlide w tych miejscach, które uwierają, po parę rajstop do biegania, które nie chcą się utrzymać".

Weissner sugeruje znalezienie picków, które działają dla Ciebie, a następnie snagging ich w wielu odmianach kolorystycznych.

4

ZA DUŻO RUSZASZ TUŁOWIEM

"Proste i oczywiste: To zmarnowany ruch", mówi DeBusk. "To zarówno spowalnia cię, jak i męczy cię".

Aby zwizualizować optymalną stabilność rdzenia dla szybszego biegu, DeBusk sugeruje następujące ćwiczenie: Ustaw się w desce i zegnij jedno kolano do tyłu o 90 stopni, w kierunku nieba. Pulsuj tą stopą 2-3 cale w kierunku nieba, nie pozwalając, aby podniesione kolano spadło i utrzymując rdzeń całkowicie nieruchomo. "To trenuje ciało, aby utrzymać tułów nieruchomo i wydajnie podczas biegu" - mówi.

5

NIE JESTEŚ ODPOWIEDNIO NAWODNIONY

Odwodnienie może Cię bardzo spowolnić. Dotyczy to zwłaszcza porannych biegaczy, którzy chcą wstać i wyjść, gdy tylko włączy się alarm. "Po spaniu przez 7-8 godzin Twoje ciało potrzebuje uzupełnienia płynów" - mówi Cortney Logan, trener biegania z certyfikatem RRCA. "Chociaż po wstaniu z łóżka powinieneś wypić szklankę wody, często może to nie wystarczyć". Biegacze muszą znać prawidłowe nawodnienie.

Logan's go-to jest podejście trzech napojów: szklanka wody, napój elektrolitowy i filiżanka kawy. "Woda pomoże przepłukać te mięśnie, elektrolity pomogą zwalczyć odwodnienie z twojego dobrego nocnego odpoczynku, a kawa ma kofeinę, która daje ci ten pożądany wstrząs".

6

NOSISZ NIEWŁAŚCIWE BUTY

Bycie w niewłaściwym rodzaju butów może być bolesne i zatrzymać biegacza w ich śladach. "Upewnij się, że dopasujesz swoje buty do biegania w specjalistycznym sklepie" - sugeruje Jonathan Poston, trener wytrzymałościowy USATF Level II. "Przetestuj je na krótszych dystansach, zanim wyjdziesz na coś więcej niż kilka mil".

0 Shares