5 rzeczy, które warto wiedzieć przed pierwszym biegiem sztafetowym

Bieganie jest często postrzegane jako sport indywidualny, ale jeśli szukasz sposobu na nawiązanie kontaktu z innymi biegaczami i wspieranie ich, bieg sztafetowy jest właśnie tym, czego szukasz. Dołączenie do innych biegaczy zarówno na trasie, jak i w małej furgonetce przez wiele dni może być onieśmielające, ale to doświadczenie często czyni Cię silniejszym biegaczem.

Rozmawialiśmy z kilkoma doświadczonymi biegaczami o najważniejszych rzeczach, które pomogą Ci przygotować się do Twojego pierwszego biegu sztafetowego, aby uzyskać ich spostrzeżenia na temat tego, co powinieneś spakować, jak trenować i czego możesz oczekiwać od czasu spędzonego w zespole.

1

TWÓJ ZESPÓŁ MA ZNACZENIE

Biegi sztafetowe polegają na byciu częścią większego kolektywu biegowego, a wybór odpowiednich kolegów z drużyny może sprawić lub zepsuć Twoje doświadczenie. Nie oznacza to, że musisz wybierać ludzi na podstawie szybkości; zamiast tego wybieraj w oparciu o wspólną miłość do sportu i uzupełniające się osobowości.

"Jedną z najważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, dołączając do zespołu, jest upewnienie się, że jest to grupa ludzi, z którymi nie masz nic przeciwko spędzaniu dużej ilości czasu" - wyjaśniają Takia McClendon i Kiera Smalls, współzałożycielki City Fit Girls, społeczności wellness dla kobiet z siedzibą w Filadelfii. "Przez większą część wyścigu będziesz jechać w furgonetce. Doświadczenie jest o wiele lepsze, gdy jesteś z przyjaciółmi lub kolegami z drużyny, z którymi wiesz, że możesz przejść zarówno dobre, jak i złe czasy."

2

BĄDŹ REALISTĄ PRZY WYBORZE NÓG

W wyścigach sztafetowych dystans jest podzielony na "etapy" wyścigu, z każdą osobą biegnącą różne części trasy. Każdy etap różni się dystansem i trudnością, więc analiza kursu z zespołem przedtem jest kluczowa.

"Idź przez doświadczenie biegowe", namawia Cori Maley, certyfikowany trener osobisty, doświadczony zawodnik sztafety i biegacz za blogiem She's Going The Distance. "Skupiłabym się na tym, aby nowsi lub mniej doświadczeni biegacze pokonywali krótsze lub łatwiejsze odcinki, a silniejsi biegacze - odcinki bardziej strome lub dłuższe. Jeśli któryś z Twoich biegaczy ukończył maraton lub ultra, dłuższe nogi będą do nich przemawiać!".

Zarówno McClendon, jak i Smalls zgadzają się, dodając, że powinieneś również wziąć pod uwagę porę dnia, o której Twój zespół wyruszy na określone odcinki trasy. Nie zapominaj, że niektórzy biegacze będą tam o wszystkich godzinach nocnych, więc jeśli łatwo się spłoszysz, bieganie w ciemności może nie być dla ciebie.

3

TRENING MA ZNACZENIE

Tak jak w przypadku każdego wyścigu, musisz być przygotowany. Nie oznacza to, że nie możesz być częścią zespołu sztafetowego podczas treningu do innego wyścigu docelowego, po prostu upewnij się, że wykonasz kilka treningów specyficznych dla sztafety po drodze.

"Spróbuj biegać kilka dni z rzędu i w różnych porach dnia" - sugeruje Maley. "Spróbuj kilku południowych biegów na słońcu (użyj kremu przeciwsłonecznego i zabierz wodę). Spróbuj kilku wieczornych biegów, aby przetestować nocny sprzęt odblaskowy i latarki czołowe, które musisz nosić od zmierzchu do świtu podczas sztafety."

4

SPAKUJ ODPOWIEDNI SPRZĘT

Odblaski i czołówki, o których wspomina Maley, to nie jedyny sprzęt, który powinieneś mieć pod ręką podczas sztafety. Jeśli biegniesz po raz pierwszy, poproś bardziej doświadczonego kolegę z drużyny, aby sprawdził Twoją listę rzeczy do spakowania na kilka dni przed biegiem. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że masz czas na zabranie wszelkich rzeczy, o których mogłeś zapomnieć w ostatniej chwili.

"Pięć najważniejszych rzeczy, które powinieneś spakować na bieg sztafetowy, to podręczna butelka z wodą lub plecak hydracyjny (w zależności od tego, jak długie są Twoje nogi), latarka czołowa i migające światło do biegania w nocy, trzy stroje (dwa zapasowe do biegania i jeden do leżakowania), plastikowe torby z etykietami dla każdego stroju oraz przekąski/jedzenie, które pomogą Ci zatankować paliwo między etapami" - dzielą się McClendon i Smalls.

Te elementy znajdują się na szczycie listy Maley; dodaje ona również, że należy przygotować chusteczki dla niemowląt, które zastąpią prysznic, wałek z pianki, aby rozluźnić mięśnie po długim siedzeniu w furgonetce, a także dodatkową parę butów do biegania na kurs i sandały do noszenia ze skarpetami kompresyjnymi, które pomogą Ci odzyskać siły po nodze.

5

BĄDŹ PRZYGOTOWANY NA INSPIRACJĘ!

Jak to bywa z większością biegających kumpli, te relacje na drogach mają tendencję do przekraczania w codziennym życiu. Jeśli zwykle biegasz samotnie, wiele zyskasz dzięki doświadczeniu, jakim jest wytrzymanie z kolegami z drużyny.

"Bieganie w zespole daje inny cel; nie chodzi o Twój osobisty rekord, ale o zespół" - wyjaśnia Maley. "Chodzi o dobrą zabawę i dopingowanie kolegów z drużyny za pomocą dzwonków krowich, podczas gdy wiszą z furgonetki lub popychając swój tyłek, aby przekazać pałeczkę do następnego biegacza. Kto wie, może po prostu znajdziesz swoją bratnią duszę (lub jedyną); mówię to, ponieważ tak się stało ze mną - spotkałem miłość mojego życia w przypadkowej grupie 12 biegaczy. Bieganie w sztafecie naprawdę zmieniło moje życie".

0 Shares