4 rzeczy, które ludzie mylą w kwestii biegania

Jeśli chodzi o bieganie, jest wiele prawd: Poprawia Twoje zdrowie. Może pomóc Ci schudnąć. Może nawet uczynić Cię szczęśliwszym. Ale istnieje też wiele błędnych przekonań związanych z bieganiem. Poniżej obalamy niektóre z głównych mitów dotyczących tego sportu i przedstawiamy jeszcze więcej powodów, dla których warto nazywać się biegaczem.

Mit: "Bieganie jest szkodliwe dla moich kolan!".

Prawda: Jasne, że całe Twoje ciało - w tym kolana - dostaje lanie z każdym krokiem, który wykonujesz. Ale badania pokazują, że bieganie wzmacnia kolana i inne stawy oraz poprawia stan kości. "Bieganie nie jest dla Ciebie szkodliwe" - przekonuje Ryan Bolton, trener biegania z Training Bible w Santa Fe w Nowym Meksyku. "Wszyscy zostaliśmy fizycznie stworzeni do biegania".

Aby zapobiec uszkodzeniu kolan lub gdziekolwiek indziej na ciele, najpierw zacznij od odpowiedniej pary butów. Nie jesteś pewien, które sneakersy wybrać? Udaj się do lokalnego sklepu specjalistycznego dla biegaczy, aby uzyskać analizę chodu, która ujawni typ buta, który ma właściwą kombinację amortyzacji i wsparcia dla Ciebie.

Następnie łagodnie rozpocznij bieganie, na przemian chodząc i biegając, stopniowo zmniejszając czas chodzenia. Wniosek? Aby uniknąć całkowitego zszokowania organizmu, daj mu czas na dostosowanie się do biegania, zanim naprawdę zaczniesz chodzić po chodniku.

Mit: "Stracę mnóstwo kilogramów, gdy tylko zacznę biegać".

Prawda: Chociaż bieganie może być jednym z najskuteczniejszych sposobów na zrzucenie wagi, niekoniecznie zobaczysz natychmiastowe rezultaty. Istnieje wiele powodów, dla których tak się dzieje, począwszy od Twojego podejścia do biegania (długie, powolne biegi mogą sprawić, że Twój metabolizm będzie statyczny) po fakt, że ćwiczenia o wysokiej intensywności mogą zwiększać apetyt - bądź więc ostrożny, aby nie jeść więcej niż spalasz, próbując schudnąć.

Najprostszy sposób, aby zobaczyć rezultaty biegania? Przestań patrzeć na wagę.

"Waga nie rozróżnia tłuszczu, mięśni, retencji wody ani ubrań, które nosisz" - mówi Shannon Downey, ekspertka ds. zdrowia i fitnessu z Chicago w stanie Ill. "Jeśli czujesz się dobrze, masz więcej energii i zauważasz, że Twoje ubrania lepiej pasują, wiesz, że bieganie przynosi efekty".

Mit: "Nie muszę wykonywać żadnego innego rodzaju ćwiczeń, jeśli biegam".

Prawda: Czy życie nie byłoby takie proste, gdybyśmy musieli jedynie zasznurować buty i wyjść za drzwi? Chociaż bieganie zapewnia trening całego ciała, nie jest to ostateczne rozwiązanie, jeśli chodzi o ćwiczenia. Dlatego właśnie mamy do dyspozycji treningi przekrojowe - lub ćwiczenia niezwiązane z bieganiem, takie jak jazda na rowerze, pływanie, a nawet zajęcia zumby.

"Aby uzyskać najlepsze rezultaty, ważne jest połączenie trzech form treningu: treningu interwałowego o wyższej intensywności, który pomaga podkręcić metabolizm; treningu siłowego, który buduje beztłuszczową tkankę mięśniową, która spala tłuszcz; oraz treningu cardio o stałej intensywności, który spala dodatkowe kalorie przy niższej intensywności" - wyjaśnia Brett Hoebel, profesjonalny trener z Los Angeles. "Wybierając jedno różne ćwiczenie cross-trainingowe dziennie, można celować we wszystkie trzy obszary".

Poza tym, regularna rutyna cross-trainingu może pomóc Ci zapobiec kontuzjom i zwalczyć nudę - obie te rzeczy mogą pojawić się wraz z samym bieganiem. Uzupełnij więc swoje bieganie o treningi przekrojowe, a staniesz się dzięki temu lepszym (i silniejszym) biegaczem.

Mit: "Nie jestem wystarczająco szczupły ani młody, aby zacząć biegać".

Prawda: Każdy może zostać biegaczem. Wystarczy wybrać się na lokalny wyścig uliczny, aby zobaczyć ludzi w różnym wieku i o różnych rozmiarach ciała. Przyjrzyj się takim biegaczom, jak Fauja Singh, Brytyjczyk urodzony w Indiach, który w zeszłym roku wycofał się z biegania w wieku 101 lat - po tym, jak zaczął brać udział w maratonach w wieku 89 lat. I 39-letnia zawodowa biegaczka Blake Russell, mama dwójki dzieci, która dzięki zwycięstwu w mistrzostwach USA w maratonie w Los Angeles w 2015 roku stała się drugą najstarszą kobietą, która zdobyła tytuł w amerykańskim maratonie. Więc jaka jest twoja wymówka?

Choć rozpoczęcie rutyny biegowej jako osoba dorosła może być przerażające, jest to całkowicie wykonalne - nawet jeśli nie uważasz się za osobę o "idealnym" ciele biegacza.

Jak napisał pisarz John "The Penguin" Bingham: "Jeśli biegasz, jesteś biegaczem. Nieważne, jak szybko i jak daleko. Nie ma znaczenia, czy dziś jest Twój pierwszy dzień, czy biegasz od 20 lat. Nie ma żadnego testu do zdania, żadnej licencji do zdobycia, żadnej karty członkowskiej do zdobycia. Po prostu biegniesz".

Na co więc czekasz? Po prostu biegnij już teraz.

Pierwotnie opublikowane na MyFitnessPal.

0 Udziały