4 korzyści z biegania w zimnie

Kiedy nadchodzi zimowy chłód, zakładanie butów do biegania, aby opuścić ciepłe, przytulne zacisze domu i wziąć udział w treningu, prawdopodobnie nie znajduje się na szczycie Twojej listy rzeczy do zrobienia. Zwłaszcza, jeśli ten trening to bieg na zewnątrz. Zimne policzki. Zimne nogi. OK, wszystko jest zimne. I ten cały katar też nie jest do końca przyjemny.

Podczas gdy wszyscy znamy korzyści płynące z włączenia regularnych ćwiczeń do naszych rutynowych czynności - takie jak poprawa pamięci i umiejętności myślenia oraz zmniejszenie śmiertelności - istnieje jeszcze więcej korzyści płynących z pokonywania kilometrów, gdy nadchodzi zimowy chłód. To prawda: Ćwiczenia w zimnej pogodzie mogą oferować korzyści dla całego ciała, które warto wykorzystać w swoim wewnętrznym bałwanie Frosty.

"Zaopatrz się w odpowiedni sprzęt i przygotuj się na wzmocnienie" - mówi Jess Movold, trener w studiu biegowym Mile High Run Club w Nowym Jorku. "Szczególnie rękawiczki i czapki, a następnie wyjdź na zewnątrz. Możesz być po prostu zaskoczony tym, jak chłodny bieg może sprawić, że zarówno psychicznie, jak i fizycznie będziesz silniejszy, musisz tylko się zaangażować."

Oto cztery powody, aby objąć zimne mile pogodowe (i na punkt Movolda, upewnij się, że warstwa w oddychających materiałach przed uderzeniem w chodnik):

1

ZDOBĘDZIESZ WITAMINĘ D

Witamina D jest niezbędna, aby utrzymać mocne kości i regulować poziom fosforanów i wapnia w organizmie. Podczas gdy możliwe jest uzyskanie 1000-2000 j.m. zalecanej dziennej dawki witaminy D poprzez dietę, w takich produktach jak ryby i produkty mleczne (mleko, jogurt, jajka), o wiele łatwiej jest po prostu wyjść na zewnątrz. Zazwyczaj witamina D w naszym organizmie - w około 90% - jest wytwarzana w odpowiedzi na ekspozycję na słońce. Nic dziwnego, że zimą łatwo jest szybko nabawić się niedoboru witaminy D. Wyjście na zewnątrz na bieg może pomóc Ci uzyskać to, czego potrzebujesz w ciągu zaledwie godziny.

2

UTRZYMASZ SWÓJ TRENING NA WŁAŚCIWYM POZIOMIE

Bieżnie to świetne rozwiązanie, gdy na dworze panuje ostra pogoda. Co więcej, zawsze wiesz dokładnie, co robisz (prędkość, nachylenie), a ekran przed Tobą jest łatwy do regulacji. Ale ostatecznie nic nie zastąpi biegania na świeżym powietrzu. "Po prostu nie ma substytutu dla prawdziwego nachylenia", mówi Movold. "Praca nad prędkością na bieżni jest zdecydowanie przydatna, ale powinny one uzupełniać bieganie na świeżym powietrzu, a nie je zastępować. Jest coś wyjątkowego w twoim kroku na asfalcie".

3

MOŻESZ ZWIĘKSZYĆ ZYSKI Z PRĘDKOŚCI

Im szybciej wyjdziesz na zewnątrz, tym szybciej skończysz i tym szybciej wrócisz do środka. Można by pomyśleć, że skoro prawdopodobnie nie chcesz być na zewnątrz w zimnie dłużej, niż musisz być, prawdopodobnie będziesz poruszać się nieco szybciej (Bonus: Jeśli biegasz szybciej, spalasz więcej kalorii). Cóż, nauka się z tym zgadza. Badacze wojskowi odkryli, że czasy wyścigów są rzeczywiście szybsze w zimnej pogodzie.

4

ZMIEŃ PERSPEKTYWĘ

Po lecie spędzonym na pokonywaniu kilometrów w mniej niż idealnej wilgotności, chłodniejsze otoczenie jest świetnym przypomnieniem o wszystkich skrajnościach. "Mroźne biegi sprawiają, że doceniamy luksus temperatur w latach 60-tych i 70-tych, kiedy z powodzeniem udaje nam się wyjść na bieg w 30-tkach" - mówi Movold. "Ponadto, jakość powietrza jest znacznie czystsza, bez tego samego poziomu smogu lub wilgotności, w miesiącach zimowych. Oznacza to, że łatwiej będzie oddychać i osiedlić się w biegu".

0 Shares