4 główne korzyści zdrowotne wynikające z jazdy na rowerze

Nauka jazdy na rowerze to niemal rytuał przejścia dla każdego dziecka. W wielu miejscach uważa się, że jest to środek transportu, a nie tylko ćwiczenie. Jazda na rowerze przynosi wiele korzyści zdrowotnych i jest czymś, co mogą robić ludzie w niemal każdym wieku, zarówno w domu, jak i na zewnątrz.

Ogólnie rzecz biorąc, jazda na rowerze jest mało inwazyjna, porusza stawy w pełnym zakresie ruchu i spala kalorie, pomagając w utrzymaniu prawidłowej budowy ciała i kontroli poziomu cukru we krwi. Jest to również aktywność społeczna - zachęcająca uczestników do wyjścia na zewnątrz i pokonywania dużych odległości z przyjaciółmi lub pozostania w domu i stworzenia społeczności klasy gimnastycznej.

Beat by Beat: Zoptymalizuj swój trening dzięki UA Heart Rate i monitoruj intensywność treningu dzięki informacji zwrotnej w czasie rzeczywistym o tętnie i strefach tętna w MapMyRun.

Wsparcie terapeutyczne

Jazda na rowerze jest często zalecana jako terapia dla pacjentów, którzy przechodzą rehabilitację po urazach w innych dyscyplinach sportowych lub gdy nie są w stanie utrzymać ciężaru własnego ciała. Jazda na rowerze - zwłaszcza indoor cycling - pozwala osobom z bólami pleców, urazami kończyn dolnych, kolan i wieloma innymi schorzeniami czerpać korzyści z ruchu, zwiększonego przepływu krwi i aktywacji mięśni, które można łatwo kontrolować za pomocą biegów, wyboru trasy i ustawień oporu.

Istnieje wiele osób z zapaleniem stawówUszkodzenia stawów kolanowych, a nawet wymiany stawów kolanowych, które korzystają z jazdy na rowerze w celu uzyskania ulgi i rehabilitacji. Ponieważ siedzący tryb życia jest szkodliwy dla metabolizmu i mięśni, ważne jest, aby znaleźć taki rodzaj ćwiczeń, który można bezpiecznie rozwijać. Na początku może być niewygodnie, ale korzyści wynikające z mniejszego dyskomfortu dzięki lepszemu przepływowi krwi i wzmocnionym mięśniom, a także lepszemu zdrowiu metabolicznemu to powody, dla których warto zacząć pedałować!

Zdrowie układu sercowo-naczyniowego

Wielu biegaczy, po latach chodzenia po chodnikach, przerzuca się na jazdę na rowerze, aby zrównoważyć skutki. Podczas gdy rowerzyści muszą uważać, aby wykonywać również ćwiczenia obciążające, takie jak trening siłowy i chodzenie, w przypadku biegaczy jest odwrotnie. Jazda na rowerze daje biegaczom możliwość odciążenia kości i stawów, a jednocześnie pozwala trenować układ sercowo-naczyniowy. Te mało obciążające ćwiczenia można uprawiać przez lata jako dodatek do innych sportów lub jako zamiennik sportów o dużej intensywności, które uprawialiśmy w młodości.

Utrata wagi

Waga ciała i cukrzyca są dużymi problemami w Ameryce Północnej, jeśli nie na całym świecie. Dobra dieta jest bardzo pomocna w kontrolowaniu wagi ciała i poziomu cukru we krwi, ale ruch również bardzo pomaga. Chociaż każda aktywność pomoże, jazda na rowerze jest szczególnie dobra ponieważ można zacząć od razu. Bieganie i inne sporty wymagają więcej adaptacji tkanek miękkich i/lub nabycia umiejętności, aby zacząć, ale powiedzenie "to jak jazda na rowerze" jest dobrze znane nie bez powodu! Ponadto, gdy nabierzesz wprawy, możesz zwiększyć obciążenie i czas trwania treningu, by zwiększyć wydatek energetyczny.

Zdrowie mózgu

Jazda na rowerze przynosi również korzyści w postaci grupowych przejażdżek, klubów i zajęć, które mogą zapewnić motywację społeczną do utrzymania się na szczycie odżywiania i zdrowych nawyków.

Coraz częściej dostrzegamy korzyści płynące z przebywania na świeżym powietrzu w otoczeniu przyrody, a także znaczenie rozwijania prawdziwych - nie tych z Facebooka - przyjaźni. Jazda na rowerze jest jednym z najlepszych sportów do nawiązywania kontaktów towarzyskich, ponieważ pozwala uczestnikom jeździć obok siebie i swobodnie rozmawiać, być może podczas załatwiania spraw lub odkrywania nowych terenów.

Uważa się, że przebywanie na łonie natury ma również korzystny wpływ na wiele schorzeń, w tym zmęczenie psychiczne, poziom stresu, jakość snu oraz nastrój. Za każdym razem, gdy możemy połączyć ruch z załatwianiem spraw, interakcją społeczną i naturą, jest to zwycięstwo dla naszego ogólnego zdrowia.

Istnieje tak wiele różnych sposobów jazdy i stylów rowerów, w tym trójkołowców i rowerów leżących, więc możesz zacząć w każdym wieku i z każdą umiejętnością. Jeśli zastanawiasz się nad rozpoczęciem jazdy na rowerze, spróbuj swoich sił w lokalnej szkole jazdy, wypożyczalni rowerów miejskich lub sklepie rowerowym i przekonaj się, jakie korzyści dla zdrowia przyniesie Ci jazda na rowerze!



WIĘCEJ, ABYŚ MÓGŁ SIĘ RUSZAĆ


8 niedorzecznych rzeczy, które ludzie mówią biegaczom>
3 rzeczy, których możesz się nauczyć z tętna spoczynkowego


0 Udziały