3 przypadkowe sposoby, na które szkodzisz swoim celom zdrowotnym

Niedawno spotkałem człowieka na siłowni, gdzie skonsultować noszenie zegarka Apple i zegarek Basis, dwa ciężkie trackery. On również śledzić jego jedzenie z MyFitnessPal, jego sen, jego waga z wifi skali, i kilka innych rzeczy, zbyt, wszystko na różnych platformach. I po roku z tymi wszystkimi danymi, jego postępy w realizacji celów zwolniły do pełzania. Można by pomyśleć, że radzi sobie lepiej niż kiedykolwiek, ale nie był w stanie przebrnąć przez całą szaloną sieć różnych zestawów danych i aplikacji, aby znaleźć udaną ścieżkę do swojego celu.

Postęp na początku podróży w zdrowiu i kondycji jest stosunkowo łatwy. Początkujący muszą być po prostu skierowani we właściwym kierunku i konsekwentni, a "rzeczy się zdarzają". Ale rzeczy stają się trudniejsze, gdy nie jesteś już początkującym. Kiedy trafisz swój pierwszy plateau (prawdziwy znak, że nie jesteś już początkujący), to nagle ma znaczenie "co" faktycznie robisz na siłowni. I od tego momentu, będziesz musiał faktycznie myśleć o optymalnym i jak uniknąć ranienia potencjalnego postępu.

Dane i cele są niezbędne do optymalizacji, ale jak pan z więcej śledzenia danych niż prom kosmiczny, mogą one być trzymając cię z powrotem. Oto trzy przypadkowe sposoby, które mogą zaszkodzić twoim celom zdrowotnym.

1. Dane to nie mądrość

W 1989 roku Russel Ackoff wygłosił przemówienie do International Society for General Systems Research, w którym ukuł "piramidę wiedzy".

Śledzenie wszystkiego nie prowadzi do wglądu. Wiedza i doświadczenie już tak. To dlatego nawet najlepsi sportowcy mają trenerów i zazwyczaj jest ich wielu. Eksperci to ludzie, którym płacisz za pomoc w interpretacji danych i znalezieniu jednej ścieżki spośród wielu. Dostępne dziś urządzenia nie zastąpią tych ekspertów; nie są w stanie wydobyć z danych wglądu, który pomoże podjąć te decyzje. Nie będąc już początkującym, będziesz musiał zarządzać wieloma potencjalnymi opcjami, z których część może nawet nie wiedzieć, że istnieje. A jak zauważył Russell Ackoff w 2002 roku, dane mogą jeszcze bardziej zdezorientować ludzi. "[Ludzie], którzy nie wiedzą, jak zmierzyć to, czego chcą, zadowalają się tym, co mogą zmierzyć". A jasne określenie swoich celów jest pierwszym krokiem do wykorzystania tych danych i wiedzy.

2. Fitness to nie zdrowie

Mój mentor Dan John lubi przypominać każdemu, kto będzie słuchał, że "kondycja i zdrowie to nie to samo". Fitness to zdolność do wykonania jakiegoś zadania. Zdrowie jest bardziej mgliste. Przebiegłem maraton w czasie poniżej 3 godzin, ale prawie zerwałem oba ścięgna achillesa, ciągle łapałem infekcje i miałem dokładnie zerowe libido przez prawie 3 miesiące poprzedzające maraton. Byłem niezdrowy. Światowa Organizacja Zdrowia nazywa zdrowie, "stan pełnego fizycznego, psychicznego i społecznego dobrobytu, a nie tylko brak choroby lub niedomagania." Innymi słowy, zdrowie to budzenie się z taką samą szansą na śmierć jak wczoraj.

Powodem, dla którego to podnoszę jest to, że wiele osób zawiesza się na metrykach myśląc, że są one zdrowiem. Ale większość wskaźników mierzy "przydatność" do wykonywania zadań. A bycie sprawnym do wielu zadań może wymagać tymczasowego poświęcenia zdrowia. Na przykład bieganie w maratonie. I to nie jest złe, po prostu tak jest. Zadaj więc sobie pytanie: "czy mam cele zdrowotne... czy cele fitness?".

3. "Goal" Trumps "Goals"

Wreszcie, jednym z najprostszych sposobów, aby zranić swoje cele, jest mieć więcej niż jeden. W rzeczywistości, nazywam próbując osiągnąć więcej niż wynik cel na raz, "The Intermediate Mistake." Początkujący" często chcą po prostu stać się lepsi. W czymkolwiek. Zaawansowani sportowcy wiedzą dokładnie, czego chcą z krystaliczną jasnością. Błąd średniozaawansowanych" polega na tym, że nie mają jasnej wizji tego, czego chcą i dążą do tego wszystkiego naraz.

Nie możesz biegać 6 dni w tygodniu i uprawiać crossfitu 6 dni w tygodniu i mieć nadzieję, że staniesz się lepszy w każdym z nich bardzo efektywnie. Świetnie jest mieć wiele zainteresowań i różnorodność w swoim treningu, ale jak się poprawisz, będziesz musiał wybrać, gdzie spędzasz swoją energię i czas, ponieważ musisz zarządzać regeneracją. Nie mówię, że musisz specjalizować się w jednym sporcie, ale określenie jednego celu, który chcesz osiągnąć w pierwszej kolejności, jest cechą charakterystyczną jasności.

Narzędzie, którego używam do tego z klientami nazywa się "5-3-1st" i jest całkiem proste.

Wymień swoje 5 najważniejszych celów związanych z kondycją i zdrowiem.

Jakie są Twoje 3 najważniejsze z nich?

Jaki jest 1. cel, który chciałbyś osiągnąć?

Jeśli poświęcisz czas na ustalenie priorytetów w kolejności, w jakiej chciałbyś osiągnąć swoje cele, zaoszczędzisz mnóstwo czasu i energii, którą mógłbyś zmarnować próbując biegać w dwóch kierunkach jednocześnie.

Podsumowanie

Wybierz 1 cel zdrowotny, który chcesz potraktować priorytetowo. Zbuduj plan osiągnięcia tego celu z pomocą eksperta. Korzystaj z danych, aby śledzić swoje postępy. Biorąc pod uwagę, że dzisiejsze urządzenia są silosowe w tym, co śledzą i że brakuje im bogatych funkcji coachingu / wglądu, powinieneś szukać trenerów i ekspertów, aby pomóc Ci w podróży do osiągnięcia celu.

Oryginalnie opublikowane na Under Armour.


Kup ten styl:
UA HeatGear® Armour Exo Sleeveless Compression Shirt, $29,99; UA Mo' Money Shorts, $34,99; UA HeatGear® Armour Printed Compression Leggings, $34,99.

0 Udziały