3 korzyści, które można uzyskać tylko dzięki bieganiu na bieżni

Wielu biegaczy traktuje bieżnię jako ostatnią deskę ratunku, urządzenie, z którego można korzystać tylko wtedy, gdy dzika pogoda zmusza ich do zejścia z normalnych tras. Bieżnia nie jest jednak nagrodą pocieszenia. Istnieje wiele treningów i korzyści, które biegacze mogą uzyskać tylko dzięki bieganiu w zamkniętych pomieszczeniach.

1. KONTROLOWANE WZNIESIENIA

Biegacze czasami mają problem ze znalezieniem stromego wzgórza do sprintów lub trasy, która odwzorowuje wyścig, do którego trenują. To właśnie tutaj bieżnia staje się kluczowa.

"Bieżnia jest wyjątkowa, ponieważ możesz ustawić dokładne nachylenie i biegać tak długo, jak chcesz pod górę", mówi John Kenworthy, główny trener biegów i torów w Siena College w Loudonville, N.Y. "Chyba że mieszkasz w Boulder i masz wzgórza, które mają pięć minut długości lub drogę, która stale wspina się przez 10 mil, bieżnia jest najlepszym zakładem".

Biegacze, którzy chcą włączyć bieg pod górę w swoich tempach, powinni ustawić swoje tempo nieco wolniej niż normalnie, ale dodać nachylenie do każdego segmentu tempa. Inną alternatywą jest zwiększanie nachylenia co pięć minut przez cały czas trwania treningu.

Dla treningu hill sprint, Kenworthy sugeruje ustawienie bieżni na 8% nachylenia, bieganie 30-sekundowych powtórzeń w ciężkim tempie, a następnie zeskoczenie z maszyny, aby odzyskać siły. Upewnij się, że wiesz, jak bezpiecznie dostać się na i z ruchomej bieżni przed próbą tego jednego.

2. EDUKACJA W ZAKRESIE TEMPA

W czasie deszczu, śniegu na ziemi lub zimnego wiatru może być trudno osiągnąć dokładne tempo potrzebne do treningu. Podczas gdy bieganie według wysiłku jest zazwyczaj w porządku, niektóre treningi wymagają dokładnego tempa, zwłaszcza jeśli jest to ważny trening. Po raz kolejny bieżnia może być Twoim najlepszym atutem.

"Są takie biegi, w których o wiele ważniejsze jest uzyskanie tempa i przyzwyczajenie ciała do biegania go niż bieganie wysiłku" - mówi Kenworthy.

Nawet przy lepszej pogodzie nadal korzystne jest uderzenie w bieżnię w celu pracy w tempie. Wielu biegaczy nie potrafi biegać w określonym tempie z wyczuciem. Zaczynają zbyt wolno lub szybko, nigdy nie rozumiejąc, jak naprawdę czuje się ich tempo wyścigowe. Bieżnia to miejsce do nauki tempa - możesz wykonać swój trening poprawnie i poczuć, jak to tempo jest odczuwalne. Bieganie w środku teraz sprawia, że łatwiej jest przybijać swoje treningi na zewnątrz, gdy nadejdzie wiosna.

3. AKLIMATYZACJA

Wiosenni maratończycy mogą kończyć swoje biegi na świeżym powietrzu w przenikliwym zimnie, ale są szanse, że w dniu wyścigu pogoda będzie znacznie cieplejsza.

"Musisz przyjąć do wiadomości, że może być 60 stopni, gdy będziesz się ścigać" - mówi Kenworthy. "Jeśli na zewnątrz jest 10, może lepiej wrzucić na siebie koszulę z długim rękawem i pójść na siłownię".

Podczas gdy 20 mil na bieżni może brzmieć okropnie nudno, ważne jest, aby dostać się do kilku długich biegów w odpowiedniej temperaturze. Aby było ciekawie, zmieniaj tempo i nachylenie co kilka mil. Albo zachowaj bieżnię dla długich biegów, które wymagają odcinków w tempie maratońskim.


CZYTAJ WIĘCEJ > TRENING SZYBKOŚCIOWY NA BIEŻNI, KTÓRY POWINIEN WYPRÓBOWAĆ KAŻDY BIEGACZ


"Przejście na bieżnię to prawdziwa rzecz. To nie to samo, co bieganie na zewnątrz" - ostrzega Kenworthy.

Spróbuj zaplanować kilka biegów na bieżni w listopadzie lub grudniu, zanim pojawi się jakakolwiek zimowa pogoda. Zapobiega to powstawaniu bolesności w okresach, gdy jesteś zmuszony do biegania na zewnątrz przez wiele dni. Weź również pod uwagę, że biegi można podzielić na te na świeżym powietrzu i na bieżni. Jeśli w Twoim planie jest trening, rozgrzewkę przeprowadź na zewnątrz. Albo zacznij łatwy bieg na ulicy, ale ostatnią połowę zakończ na bieżni.

To może nie być najbardziej interesujący lub Instagram-worthy bieg, ale twoje sesje na bieżni z pewnością pomogą ci stać się lepszym biegaczem.

0 Udziały