3 (Kiepskie) wymówki na temat tego, dlaczego nie możemy biegać

Wszyscy mamy zobowiązania, które chcemy pominąć od czasu do czasu, nawet jeśli jest to czynność, którą uwielbiamy. Kiedy czegoś unikamy, łatwiej jest nam skłamać, niż przyznać, że się ociągamy. Czy kiedykolwiek powiedziałeś, że jesteś zbyt zajęty, aby biegać? Cóż, nie chcę ci tego mówić, ale prawdopodobnie było to kłamstwo. Oczywiście zawsze są wyjątki od reguły, ale częściej niż nie, powiedziałeś sobie - i innym - jedną z poniższych rzeczy o tym, dlaczego nie mogłeś wyjść za drzwi.

Oto jak objąć prawdę, zamiast, i przeskoczyć tę mentalną przeszkodę na swojej drodze.

Zastrzeżenie do tej wymówki jest to, że tak, rzeczy wyskakują niespodziewanie i są czasy, gdzie bieg zostaje popchnięty na korzyść czegoś innego. Jednakże, jeśli znajdziesz się ciągnąc kartę "zbyt zajęty" wiele razy w tygodniu, to prawdopodobnie staje się uzasadnieniem, aby pominąć swój trening. Więc jaki jest trik, aby uniknąć tego, co dzieje się z tobą?

"Kiedy ktoś mówi, że jest zbyt zajęty, polecam mu zaplanować treningi w kalendarzu jak każde inne spotkanie i wybrać porę dnia, w której najmniej prawdopodobne jest, że zostanie odciągnięty od ważnych zadań" - ujawnia Joan Scrivanich, fizjolog ćwiczeń i trener w Rise Endurance. "Łatwo jest myśleć o ćwiczeniach jako o luksusie, ale w rzeczywistości są one bardzo ważne dla naszego zdrowia fizycznego i emocjonalnego".

Jeśli przechowujesz wszystkie swoje spotkania w Kalendarzu Google, możesz użyć jego funkcji "Cele", aby znaleźć dostępne sloty w swoim dniu, aby pójść na bieg. Inną opcją jest zapisanie się do grupy treningowej lub ekipy biegowej, wiele z nich spotyka się dwa razy w tygodniu (co najmniej) na treningi grupowe. W ten sposób będziesz mieć przynajmniej dwa wysokiej jakości biegi w tygodniu, które staną się normalną i oczekiwaną częścią Twojej rutyny.

Dobrą wiadomością na temat biegania jest to, że nie musisz być ekspertem, aby to robić. Jasne, trudno jest być początkującym. To może być nieprzyjemne uczucie, gdy zaczynasz coś, o czym nie wiesz zbyt wiele lub nie czujesz się do tego w pełni przygotowany. Ale kiedy już zaakceptujesz, że będziesz odczuwać pewien dyskomfort, możesz nauczyć się znajdować komfort w nieznanym.

"Bieganie to jeden z tych sportów, do których się rodzimy, jak głosi tytuł słynnej książki mojego przyjaciela Chrisa McDougalla" - dzieli się Lisa Tamati, sportowiec wytrzymałościowy z Running Hot Coaching. "Nie oznacza to, że jest to łatwe, ale jest to dla nas naturalne, aby poruszać nasze ciała w przyrodzie. Jest to również sport, który wymaga jedynie dobrej pary butów do biegania, aby zacząć... Nie potrzebujesz wymyślnych zegarków; nie musisz zaczynać od wymyślnych systemów hydracyjnych. Musisz po prostu zacząć i zacząć konserwatywnie budować swój przebieg z dobrze skonstruowanym planem."

Tamati mówi, że nauczysz się wszystkiego, czego potrzebujesz, po prostu wychodząc z domu i biegając. Jeśli czujesz, że potrzebujesz dodatkowych wskazówek, trener i grupa biegowa mogą wypełnić wszystkie puste miejsca.

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość: Udowodniono, że aktywność fizyczna pomaga Ci lepiej spać. Jeśli czujesz się zbyt zmęczony, by ćwiczyć, trening może być dokładnie tym, czego potrzebujesz. Bieganie nie tylko pomoże Ci poprawić ogólną jakość snu, ale także wpłynie na inne sfery Twojego życia.

"Bieganie pomaga w głębokim i kreatywnym myśleniu, dzięki czemu możesz rozwiązać problemy, które dokuczają Ci w pracy lub w życiu osobistym" - mówi dr Amy Bucher, dyrektor ds. projektowania zmian zachowań w Mad*Pow. "Nabranie rutyny w bieganiu pomoże Ci poczuć się bardziej czujnym i energicznym, dzięki czemu będziesz bardziej wydajny i produktywny. Pomoże Ci lepiej spać. Może poprawić Twój nastrój, dzięki czemu Twoje relacje z innymi będą lepsze. A bieganie nadaje się do bycia częścią Twojego życia towarzyskiego, ponieważ łatwo jest to zrobić z przyjaciółmi."

Niektóre z najbardziej pozbawionych snu ludzi tam są nowi rodzice, więc mówiąc, że jesteś zbyt zmęczony po nocy w górę z noworodkiem nie jest kłamstwem. Twoje bieganie może musieć zająć tylne siedzenie w tych pierwszych kilku miesiącach, ale nawet dopasowanie w 15 minutach ruchu tu i tam czyni cuda dla ogólnego samopoczucia. Bądź dla siebie miła, gdy wracasz do rutyny. W niektóre dni możesz wybrać drzemkę zamiast biegu i to jest w porządku. Jeśli naprawdę trudno Ci zmieścić się w czasie biegu, wózek do joggingu może sprawić, że stanie się on aktywnością integrującą Ciebie i dziecko.

POKONYWANIE PRZESZKÓD PSYCHICZNYCH

Jeśli po uporaniu się z tymi wymówkami nadal masz trudności z rozpoczęciem biegania, czas ocenić, co Cię powstrzymuje. Dlaczego chcesz biegać? Bucher potwierdza, że gdy już uda Ci się ustalić, czy chodzi o ogólną sprawność fizyczną (w takim przypadku możesz potrzebować wypróbować nową aktywność), czy też możesz wskazać konkretny aspekt biegania, który do Ciebie przemawia, może to pomóc w motywacji.

"Istnieje wiele powodów, dla których ludzie zwlekają; boją się (dyskomfortu fizycznego lub emocjonalnego, porażki, tego, że jest to naprawdę niewygodne), nie są pewni tego, co zrobić lub mają problemy z ustaleniem priorytetów swoich działań" - zauważa Bucher. "Jeśli znajdziesz się w sytuacji, w której myślisz, że chcesz być biegaczem, ale ciągle odkładasz start, warto zadać sobie pytanie, dlaczego cię to interesuje". Stuknij w to poczucie celu, a wymówki odpadną.

0 Udziały