11 wskazówek dla fotografów, jak zrobić zdjęcia z wyścigu warte Instagrama

Przebiegnięcie maratonu lub ukończenie triathlonu daje Ci duże prawo do chwalenia się - a media społecznościowe pozwalają Ci ogłosić swoje osiągnięcie wszystkim swoim zwolennikom jednocześnie.

Aby uzyskać jak najwięcej polubień, musisz selektywnie podchodzić do swoich zdjęć. Przestrzeganie tych wskazówek pomoże Ci upewnić się, że Twoi znajomi i zwolennicy Cię zauważą:

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE ROBIENIA ZDJĘĆ

POZYCJONOWANIE MA ZNACZENIE

Gdy robisz zdjęcia swoim kolegom z wyścigu, ustaw słońce za sobą. To gwarantuje, że zdjęcie będzie bezproblemowo oświetlone. Może to "dać Twoim obiektom efekt blasku, gdy słońce podkreśla krawędzie ich włosów i ciała", mówi fotograf Louis Perez.

W przypadku selfies, zwróć się w stronę światła. Pstrykając zdjęcie tyłem do słońca, tworzysz sylwetkę i prawdopodobnie będziesz musiał je później skasować.

ZAINWESTUJ W SPRZĘT

Z drugiej strony, nie wszystkie wyścigi oferują dobre światło słoneczne, a niektóre z nich, takie jak sztafeta Ragnar lub wyjątkowo długie wyścigi wytrzymałościowe, rozciągają się na całą noc. Jednak nadal można zrobić doskonałe zdjęcia z odpowiednim oświetleniem. Produkt taki jak MOON Selfie Light podłącza się do smartfona, aby poprawić jakość zdjęć, zwłaszcza w przypadku imprez odbywających się w ciemności. Co najlepsze, światło nie dodaje dużo wagi, jeśli biegasz ze swoim telefonem.

POBIERZ SNAPCHAT

"Użyj funkcji multi-snap w Snapchacie", mówi fotografka Madeline Krause. Pozwala nagrać do sześciu, 10-sekundowych snapów z rzędu. "Możesz następnie wybierać z tych klipów i zapylać ten materiał na innych platformach społecznościowych, takich jak Instagram", mówi.

KREATYWNOŚĆ

"Materiały zza kulis wyścigu idealnie nadają się na Instagram stories (zdjęcia/filmy przed i po wyścigu itp.)", mówi fotografka Bobbi Klein.

EKSPERYMENTUJ Z TRYBAMI

Użytkownicy iPhone'a powinni zapoznać się z trybem burst. "Tryb burst może być używany do pokazania sekwencji, w której coś się wydarzyło", mówi Krause. Sprawdza się to w przypadku funkcji pokazu slajdów w Instagramie. Sugeruje również zawodnikom z iPhone'ami korzystanie z trybu time-lapse lub slo-mo, dla optymalnie kreatywnych filmów oprócz zdjęć.


CZYTAJ DALEJ > 15 INSTAGRAMÓW, KTÓRE POKOCHAJĄ BIEGACZE


WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE EDYCJI

POBIERZ APLIKACJE

Po przerzuceniu swojej biblioteki zdjęć i określeniu ulubionych, otwórz edytor - z aplikacji lub na komputerze. "Uwielbiam Lightrooma; VSCO i Snapseed to świetne opcje. Wszystkie trzy są aplikacjami, a Lightroom jest również dostępny na komputerze" - mówi Klein. Zaleca edycję zdjęć z wyścigu zgodnie z własnym osobistym stylem Instagrama.

Niektóre aplikacje mają nawet specjalne tryby, takie jak tryb Strobe w Enlight Quickshot. Strobe naśladuje światła stroboskopowe i długie ekspozycje dla super fajnych ujęć akcji", mówi Daphne Kasriel-Alexander z Lightricksorganizacji, która tworzy narzędzia do kreatywności, takie jak aplikacje i edytory zdjęć.

PRZESTRZEGAJ NAJLEPSZYCH PRAKTYK KADROWANIA

Według popularnej Instagramerki Beth Gordonpowinieneś unikać krajobrazowych proporcji na Instagramie. Zamiast tego najlepsze współczynniki kadrowania, aby Twoje zdjęcia błyszczały, to 4:5 i 1:1. "Ten pierwszy jest preferowany, ponieważ zajmie najwięcej miejsca na ekranie", mówi.

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE POSTOWANIA

# LOVE

Zanim opuścisz wyścig, zbadaj hashtagi z nim związane, w tym nazwę wydarzenia i miejsce. "To nie tylko pomoże twoim treściom być widocznym, ale także pozwoli, aby twój głos był słyszalny", mówi Krause. “Unikaj ogólnych hashtagów o wysokim wskaźniku użycia, takich jak #photography lub #race. Twoja treść zgubi się w niekończącej się osi czasu".

USE @

Krause zaleca tagowanie influencerów za pomocą "@" zarówno w opisie postu, jak i w samym poście, ponieważ zwiększa to Twoje szanse na otrzymanie repostu. Pamiętaj, aby nie zapomnieć o sponsorach wyścigu i konkretnych zespołach wyścigowych, które brały w nim udział. Oznacz również geotagiem miejsce, w którym odbyło się wydarzenie.

MONITORUJ SWOJE KOMENTARZE

Odpowiadaj na wszystkie komentarze do swojego postu i komentuj innych, którzy byli na tym samym wyścigu" - mówi Klein. To pomoże Ci rozwinąć swoją społeczność i stać się liderem w niszy wyścigów wytrzymałościowych.

KSZTAŁTUJ SWÓJ FEED

"Unikaj przesycenia swojego feedu" - mówi Krause. Oznacza to, że nie musisz zamieszczać wszystkich zdjęć z wyścigów, ponieważ może to przeciążyć Twoich followersów. Ogranicz się do kilku najważniejszych momentów, takich jak post przed wyścigiem, w trakcie wyścigu i na mecie.

0 Udziały